به گزارش ایراسین، مهدی شکری زاده مدیر فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان درباره کسب عنوان صادرکننده نمونه برای پنجمین سال متوالی گفت: موقعیت منطقه ای شرکت فولاد هرمزگان ایجاب می کند تا این شرکت به عنوان پایگاه صادراتی کشور به عنوان چشم انداز آتی سیاست گذاران مطرح باشد.
وی در ادامه افزود: از این روست که با ایفای نقش راهبردی در توسعه صنعتی در منطقه جنوب کشور، همواره بر آن بوده با استراتژی های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا، اهداف و برنامه های خود را تهیه و تدوین نماید و این باعث شده تا اسلب هرمزگان به عنوان یک محصول شناخته شده در بازارهای جهانی رضایت مشتریان را جلب کند.
شکری زاده گفت: با مطالعات صورت گرفته در راستای حفظ و توسعه بازارها، در قالب سناریوهایی سعی کرده ایم تا آثار تحریم ها را به حداقل برسانیم.
وی افزود: با توجه به شدت رقابت، محدودیت بازار تقاضا، محدودیت های تجاری در بازارهای بین المللی و افزایش تولید در کشورهای مطرح صادر کننده، حضور مستمر در بازارهای صادراتی مستلزم حمایت های وسیع دولت می باشد.
شکری زاده گفت: انتظار داریم که دولت با ایجاد مشوق های صادراتی شامل جوایز صادراتی، تسهیلات ویژه، تخصیص یارانه تولید، تسهیل در قوانین و مقررات گمرکی، کاهش یا حذف هزینه های مترتب بر محصولات صادراتی در مناطق ویژه مانند حقوق و عوارض بندری و هزینه صدور گواهی تولید، تامین زیرساختهای مناسب از طریق توسعه ناوگان حمل و نقل و ایجاد اسکله اختصاصی، برطرف نمودن محدودیت های مربوط به ناوگان کشتیرانی و تسهیل نمودن روابط و مبادلات بانکی بین المللی، شرکت های صادرات محور را در امر صادرات یاری کند.
وی در پایان با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان در لیست جدید تحریم های فولادی آمریکا قرار دارد گفت: این رویکرد در فولاد هرمزگان نشان دهنده بی تأثیر بودن و نمایشی بودن تحریم های آمریکاست. نکته ای که مدیرعامل فولاد هرمزگان در همان روزهای آغازین که تحریم ها مطرح شدند به آن اشاره کرد و تحریم های آمریکا را نمایشی و شگردی تبلیغاتی دانست.
انتها/
ارسال نظر