بورس

بازار سرمایه در طول فروردین تنها ۱۶ روز کاری داشت و در میان آنها نیز دامنه نوسان در ۴ روز کاری ۱ درصد بود با این حال بازدهی چند نماد به بالاتر از ۲۰ درصد رسید. بازدهی نماد واعتبار، حپترو و فزر به ترتیب ۶۱، ۴۴ و ۳۲ درصد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار سرمایه در فروردین‌ماه نیمه تعطیل بود. هفته اول از یک‌شنبه آغاز شد ولی به دلیل تعطیلات نوروز حجم معاملات پایین بود، هفته دوم و سوم نیز هر هفته دو روز تعطیلی داشتند و هفته چهارم دامنه نوسان به ۱ درصد کاهش پیدا کرد با این حساب بورس در فروردین‌ماه تنها ۱۲ روز با دامنه نوسان معمولی فعالیت می‌کرد. با این حال تعدادی از نمادهای بورس بازدهی بالاتر از ۲۰ درصدی به ثبت رساندند. این نمادها به قرار جدول زیر هستند:

پربازده‌ترین نمادهای بازار سرمایه در فروردین نیمه تعطیل

نماد واعتبار با وجود نیمه تعطیل بودن فروردین به بازدهی ۶۱% درصدی در این ماه رسید. این نماد از ۵ فروردین‌ماه یک موج صعودی قوی را آغاز کرد و بدون توجه به اخبار یا شرایط بازار به روند صعودی خود ادامه داد تا قیمت هر سهم واعتبار در این ماه از ۲,۲۹۶ ریال به ۳,۶۵۷ ریال برسد. روند قیمتی واعتبار در اسفندماه بر مدار نزول قرار داشت و سرمایه‌گذاران در انتظار شکست کف ۲ هزار ریالی بودند ولی در روز پایانی زمستان بر مدار صعود قرار گرفت و همین روند را تا پایان فروردین ادامه داد.

پربازده‌ترین نمادهای بازار سرمایه در فروردین نیمه تعطیل

در صورت ادامه روند صعودی واعتبار برای اردیبهشت ماه احتمال صعود قیمت به محدوده ۶ هزار ریال نیز وجود دارد. دو نماد حپترو و فزر در رتبه‌های بعدی پس از واعتبار قرار می‌گیرند. قیمت هر سهم حپترو در فروردین‌ماه ۴۴ درصد افزایش یافت. نماد حپترو به دلیل تغییرات ناشی از افزایش سرمایه فروردین‌ماه را با تأخیر آغاز کرد. روز هشتم فروردین هر سهم این نماد ۲۲,۶۱۰ ریال قیمت داشت و تا آخر ماه به ۳۰,۶۹۰ ریال رسید. هر سهم حپترو پیش از افزایش سرمایه در کانال ۶ هزار ریال معامله می‌شد در نتیجه فعالان بازار از احتمال پر شدن این گپ قیمتی در فصل بهار می‌گویند. پس از حپترو نماد فزر نیز در ۳۱ روز فروردین‌ماه ۳۲ درصد رشد کرد.

نماد فزر بر خلاف حپترو و واعتبار از نیمه اسفندماه بر مدار صعود قرار گرفت و فروردین‌ماه نیز به همین روند صعودی ادامه داد هر سهم فزر روز ۱۲ اسفند ماه با قیمت ۴۰,۱۵۰ ریال معامله می‌شد و در فروردین تا ۶۲,۳۱۱ ریال نیز پیش‌روی کرد. این عدد بالاترین قیمت ثبت‌شده برای فزر در معاملات بازار سرمایه است. فزر در روزهای پایانی فروردین ماه بر مدار ریزش قرار گرفت و تا ۵۶ هزار ریال نیز عقب نشینی کرد. این نماد قدمت چندانی در بازار سرمایه ندارد. ثفارس، شفا را، ولتجار، داوه، دامین، چنوپا و فکمند نیز سایر نمادهای بازار با بازدهی بیش از ۲۰ درصد در فروردین ماه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =