فضای سبز شرکت فولاد مبارکه

مدیر کنترل مواد شرکت فولاد مبارکه از توزیع 150 هزار قطعه ماسک بین 15هزار نفر از پرسنل فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مهدی کفایت مدیر کنترل مواد فولاد مبارکه به تشریح برخی اقدامات این واحد برای تأمین اقلام موردنیاز شرکت برای مقابله با ویروس کرونا پرداخته است که در ادامه این گفتگو را از نظر می گذرانید؛

برای مقابله با ویروس کرونا چه اقداماتی در فولاد مبارکه انجام شده است؟

همانگونه که اشاره شد، از همان روزهای نخست، اقدامات جهادی خوبی در شرکت برای مقابله با این ویروس شروع شد. در ماههای گذشته و بنابر مصوبۀ کمیتۀ مبارزه با کرونا در شرکت، واحد کنترل بهطور هفتگی و به سه روش، اقلام بهداشتی موردنیاز مثل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونیکننده را به همۀ بخشها تحویل میدهد. در روش اول که به آن اضطراری یا تحویل مستقیم نیز گفته میشود، متقاضی در سیستم مربوطه اقلام موردنیاز را درخواست میکند. در ادامه، پس از تأییدات مراجع ذیصلاح میتواند اقلام درخواستی را با مراجعه به انبار و حداکثر پس از دو ساعت تحویل گیرد. در روش دوم که تحویل کالا از انبار بهصورت برنامهریزی شده است، متقاضی بر اساس پیشبینیها و برنامههایی که از قبل تدارک دیده درخواست خود را در سیستم موجود ثبت میکند و حداکثر ظرف 48 ساعت کالای موردنظر تحویل میشود. در روش سوم، تحویل کالای موردنظر از طریق حوالههای تدارک دیدهشده انجام میشود. این روش در مواقعی که دسترسی به سیستم ثبت سفارش به دلایلی با مشکل مواجه است به کار گرفته میشود تا همکاران بدون هیچگونه وقفهای بتوانند درخواستهای خود را از انبار تحویل بگیرند و اجازه ندهند تولید با وقفه مواجه شود.

پایش موجودیها به چه صورت انجام میشود؟

مدیریت کنترل مواد ضمن کنترل کمی تمامی اقلام، مسئولیت نگهداری صحیح مواد مصرفی و قطعات یدکی را تا زمان تحویل به متقاضی بر عهده دارد. علاوه بر اینها، کنترل موجودی اقلام مصرفی، از جمله اقلام بهداشتی، و کنترل فیزیکی انبارها به همراه پیشبینی بودجۀ موردنیاز در طول سال از وظایف این واحد است.

در زمینۀ مقابله با ویروس کرونا چه اقداماتی در کنترل مواد انجام شد؟

برای تأمین اقلام بهداشتی بر اساس گزارش مراجع بهداشتی همانند کمیتۀ کرونا، افق ششماههای برای تأمین اقلام بهداشتی تعریف و تدارک گردیده و به همین منظور بودجۀ لازم اختصاص داده شده است. برخی تصمیمگیریها از سوی مدیریت ارشد سازمان بسته به شرایط، بهصورت هفتگی یا ماهانه است. بهطورقطع تا از بین رفتن این ویروس و یا دستیابی به واکسن آن، این شرایط استمرار خواهد یافت تا کارکنان در سلامت کامل بتوانند به فعالیتهای خود ادامه دهند.

ارزیابی شما از اقدامات انجامشده چیست؟

فولاد مبارکه در دوران شیوع کرونا با تأکید بر حفظ سلامت کارکنان و تداوم تولید عملکرد خوبی داشت؛ بهنحویکه میتوان از اقدامات این شرکت بهعنوان یکی از الگوهای موفق در سطح جهانی یاد کرد. تجربهای که در بسیاری از فولادسازان بزرگ جهان محقق نشد و مشعل خطوط تولید این کارخانهها خاموش شد.

نحوۀ ثبت درخواست اقلام بهداشتی به چه صورت است؟

پیشبینیها معمولا برای مصارف سالانه است، ولی با شیوع ویروس کرونا، پیشبینیهای مربوط به این حوزه بهصورت هفتگی انجام میشود. خرید و توزیع نیز بهصورت هفتگی صورت میگیرد. بر اساس پیشبینیهای صورتگرفته و شرایط موجود در انبارهای شرکت و البته با هماهنگی کمیتۀ کرونا، این اقلام از طریق سیستمی که توضیح داده شد ثبت سفارش و توزیع میگردد.

با توجه به مشخص نبودن دورۀ شیوع کرونا، پیشبینی شما در واحد کنترل مواد برای تأمین اقلام موردنیاز چیست؟

از قبل از عید نوروز تا امروز نزدیک 150 هزار قطعه ماسک بین حدود 15 هزار نفر از همکاران توزیع شده است که این میزان توزیع در نوع خود کمنظیر است. در همین زمینه تا یکمیلیون ماسک نیز پیشبینی شده است. در هر صورت دغدغۀ واحد کنترل مواد تهیه و توزیع بهموقع لوازم بهداشت فردی برای کارکنان است؛ ازاینرو بنا را بر این گذاشتیم که برای حفظ سلامتی کارکنان که باارزشترین سرمایۀ شرکت هستند، اقلام موردنیاز بهداشتی آنان را تأمین کنیم و شرایطی فراهم آوریم تا کارکنان بتوانند در شرایطی آرام و بدون دغدغه در محل کار خود حاضر شوند.

در این خصوص با وزارت صمت یا دانشگاه علوم پزشکی هم همکاری دارید؟

بله، مدیریت شرکت فولاد مبارکه در بخشهای مختلف، از جمله معاونت خرید و بهداشت، ایمنی و محیطزیست (HSE) با دانشگاههای علوم پزشکی و مجموعۀ وزارت صمت همکاری و هماهنگی خوبی دارند و همواره در انتخاب بهترین اقلام و تهیۀ مجوزها همراه فولاد مبارکه بودهاند.

سخن پایانی؟

در این فرصت از حمایتهای مدیریت ارشد سازمان و همکاری تمامی معاونان، مدیران و همکاران بخشهای مختلف که واحد کنترل مواد را در تهیه و توزیع بهموقع اقلام موردنیاز همراهی میکنند، صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم. به خاطر داشته باشیم امسال سال جهش تولید است. باید به گونه عمل کنیم که علیرغم همۀ محدودیتها و ویروس کرونا اهداف شرکت محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =