صنعت خودرو

مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی کشور از تمایل برخی شرکت‌های خارجی برای تعریف همکاری و تعاملات مشترک با قطعه‌سازان ایرانی خبر داد.

به گزارش ایراسین، نادر سخا در نشست خبری افزود: قطعه‌سازان از گذشته ارتباطاتی با شرکت‌های خارجی به‌ویژه در زمینه تبادل فناوری داشتند، اما در سال‌های گذشته ناشی از مساله تحریم‌ها این ارتباط قطع شد و شدت تحریم‌ها به حدی بود که حتی به ایمیل‌های ارسالی شرکت‌ها پاسخ داده نمی‌شد.

وی بیان‌داشت: موهبت تحریم‌ها برای ما این بود که روی پای خود ایستادیم و به داخلی‌سازی روی آوردیم، اما در مجموع ارتباط با دنیا برای توسعه فعالیت‌ها و عقب نماندن از جریان تولید و فناوری لازم است.

سخا، صادرات دسته سیم به پژوی فرانسه از سوی شرکت کروز در دوره پیش از تحریم‌های نخست صنعت خودرو در سال ۹۱ را یادآور شد و گفت:‌ مسوولان این شرکت فرانسوی در مقطعی تصمیم داشتند تا همه نیازهای خود در خطوط تولیدشان در سراسر جهان را از کروز تهیه و تامین کنند، همچنین پتانیسل بالایی در صادرات مباحث ریخته‌گری قطعات خودرو در کشور وجود داشت.

وی تاکید کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با توجه به افزایش نرخ ارز تمایل جدی از سوی قطعه‌سازان ایرانی برای صادرات قطعات وجود دارد.

مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی کشور، از تولید بیش از ۵۵ میلیون قطعه و رشد ۳۰ درصدی تولید در این شرکت در سال ۹۹ در هم‌سنجی با سال ۹۸ خبر داد که سهم بیش از ۵۰ درصدی در بازار دارد.

وی اظهار داشت: ‌امسال داخلی‌سازی ۳۵ قطعه را در این شرکت در دستور کار داریم، از جمله در قطعات های‌تک (با فناوری بالا) داخلی‌سازی ECU (کامپیوتر خودرو) آغاز شده و داخلی‌سازی برخی قسمت‌های ترمز ABS در دستور کار است.

سخا در عین حال تاکید کرد:‌ داخلی‌سازی قطعات الکترونیکی را به دلیل سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز در دستور کار نداریم.

وی درخصوص ورود این شرکت برای تولید قطعات خودروهای برقی، خاطرنشان‌کرد: در موضوع خودروهای برقی، زیرساخت‌هایی مورد نیاز است تا بتوان خودرو را پس از تولید به راحتی به فروش رساند بنابراین ابتدا این مشکل باید حل شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =