• ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 17621
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات فولاد چین به اروپا از طریق ویتنام

برررسی های صورت گرفته از روند بازار محصولات فولادی نشان میدهد که در ۳ ماه آینده میلادی عوامل افزایش دهنده و کاهش دهنده قیمت به یک نسبت بر بازار اثرگذار خواهند بود.

به گزارش ایراسین، در ماه آگوست، مواردی همچون مصرف کم محصولات نوردی در ماه های تابستان در بازارهای MENA و SEA، کاهش تقاضا برای محصولات نورد در چین و جنوب شرقی آسیا در فصل بارندگی، کاهش فعالیت های تجاری در بازارهای اروپایی در تعطیلات تابستانی، کاهش قیمت مواد اولیه سنگ آهن در چین و ضایعات ارزان تر در ترکیه و انتظار خریداران قبل از شکل گیری روند بازار پایدار در چین باعث کاهش قیمت محصولات خواهد شد.

اما در مقابل مواردی همچون تقابل تقاضای زیاد برای محصولات نوردی در کشورهای CIS و افزایش تقاضا برای محصولات نورد شده و تحویل در ماه آینده و کاهش عرضه، تمایل شرکت‌های روسی به افزایش قیمت ها و همچنین پر کردن دفاتر ثبت سفارش برای بخشی از تولید کنندگان، باعث افزایش قیمت در ماه آگوست خواهد شد، اما در مجموع این عوامل کاهش قیمت هستند که بر بازار در ماه آگوست چیره خواهد شد.

در ماه سپتامبر نیز همچون ماه آگوست تقاضای ضعیف تر بازارهای وارداتی جنوب شرقی آسیا به دلیل بارندگی، همچنین افزایش عرضه محصولات نوردی با افزایش ذوب فولاد پس از تعطیلی کارخانه ها و تقاضای کم برای محصولات فولادی از جمله عوامل اثرگذار بر کاهش قیمت هستند؛ در برابر این موارد پیش‌بینی برای تقویت تجارت در پایان دوره تعطیلات تابستانی و تمایل شرکت های روسی برای افزایش قیمت و در نهایت افزایش قیمت قراضه در ترکیه از عوامل افزایش دهنده قیمت هستند که بر عوامل کاهش دهنده قیمت غلبه خواهند کرد.

در ماه اکتبر نیز عوامل یادشده کاهش دهنده قیمت در ماه سپتامبر منجر به کاهش قیمت می شوند اما در مقابل این عوامل تقاضای پایدار از معامله‌گران و مصرف کنندگان نهایی برای پر کردن انبارها و تمایل شرکت‌های روسی برای افزایش قیمتها منجر به افزایش قیمت می‌شود. نهایتا در ماه اکتبر عوامل کاهش و افزایشی قیمت هر دو به یک اندازه بر فرآیند بازار تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =