نشست مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تعدادی از نمایندگان رسانه های تخصصی صنعت و اقتصاد

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم اندیشی با تعدادی از نمایندگان رسانه های حوزه صنعت و اقتصاد گفت: ما در روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به دنبال جریان سازی رسانه ای برای حمایت از تولید به ویژه تولید در صنایع معدنی هستیم.

به گزارش ایراسین، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ضمن دیدار با اصحاب رسانه به تعامل و همکاری بیشتر میان مجموعه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و رسانه تاکید کرد.

نباتی نژاد در این دیدار اظهار کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این جلسه تعامل سازنده با فعالان عرصه رسانه و شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها برای افزایش تعامل و هم اندیشی با صاحبان قلم است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که در حوزه ارتباط با رسانه نمی‌توان یکطرفه پیش رفت. در این زمینه بهترین راه گفت‌وگو و نقد است که خوشبختانه در این جلسه شاهد ارائه نقدها و پیشنهادهای رسانه های مختلف بودیم‌.

وی گفت: طی چند ماه اخیر تلاش بر این بوده که شرایط رسانه‌ای در فولادمبارکه بهبود یابد. در این راستا امیدواریم بتوانیم در بخش روابط عمومی فولادمبارکه بسته کامل ارتباطی با رسانه‌ها را داشته باشیم.

به گفته مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، طی جلسات قبلی که با اصحاب رسانه برگزار شد موارد بسیاری مطرح شده که در حال بررسی آنها هستیم و خبرهای خوبی برای رسانه ها داریم. البته یکسری مشکلات همچنان وجود دارد که با همفکری و برگزاری جلسات، مسائل مرتبط درخصوص ارتباط بین رسانه ها و روابط عمومی باید حل شود.

رویکرد روابط عمومی فولاد مبارکه جریان‌سازی رسانه‌ای برای حمایت از تولید است

شرکت فولادمبارکه یک صنعت ملی است

نباتی نژاد با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه یک صنعت ملی است در ادامه افزود: شعار امسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی هاست و ما باید مانع ها را برداریم و از رسانه ها نیز پشتیبانی و حمایت لازم را به عمل آوریم.

به گفته وی، با توجه به بالا بودن تعداد رسانه‌هایی که با مجموعه روابط عمومی فولاد مبارکه در تعامل و همکاری هستند، ممکن است چالش‌هایی در زمینه ارتباط با رسانه ها به وجود آید که قابل حل کردن است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: بازوهای اصلی روابط عمومی و صنعت، خبرگزاری‌ها، صداوسیما، پایگاه‌های خبری، رسانه‌های مکتوب و آنلاین هستند.

نباتی نژاد افزود: فولاد مبارکه در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ فراز و نشیب‌های بسیاری به جهت تولید و حضور در مسئولیت‌های اجتماعی داشت که در نوع خود بی نظیر بود.

وی گفت: برای مثال اگر کمک‌های فولاد مبارکه در زمینه تهیه اکسیژن برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، همچنین دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی این شرکت در کشور انجام نمیشد فاجعه به وجود می‌آورد.

77 رکورد تولید در سال 99

به گفته نباتی نژاد؛ در سال ۹۹ بیش از ۷۷ رکورد تولید را با شرایط تحریم و شیوع کرونا و... داشتیم و می‌توان گفت طی سال گذشته و ۶ ماهه اول امسال این شرکت توانسته عملکرد بسیار خوبی در حوزه تولید داشته باشد. برای مثال اگر اجرای پروژه خط لوله گوره به جاسک و تولید محصولات جدید انجام نمیشد، در صنایع پایین دستی و کشور دچار مشکل می‌شدیم.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه ادامه داد: فولاد مبارکه در قُله کار می‌کند و می‌درخشد و برای سال جاری نیز برنامه ها مختلفی همچون از طرح تحول دیحیتال تا تولید محصولات مختلف را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به برخی از حاشیه های به وجود آمده برای مجموعه فولاد مبارکه گفت: گاهی اوقات برخی نقدها با غرض ورزی سیاسی همراه می‌شود که می تواند تولید را دچار مشکل کند یا اینکه فضا به سمت تخریب فولاد مبارکه جلو می رود. رویکردی که ارتباطی با فضای تخصصی تولید و صنعت ندارد.

رویکرد روابط عمومی فولاد مبارکه جریان‌سازی رسانه‌ای برای حمایت از تولید است

ساختار روابط عمومی فولاد مبارکه منسجم است

نباتی نژاد افزود: روابط عمومی فولاد مبارکه سالهاست کارهای مختلفی را انجام می‌دهد و ساختار منسجمی در این حوزه وجود دارد. برای مثال واحد مستندسازی فولاد مبارکه سالهاست که در این حوزه فعالیت داشته و هرساله تمام تلاش بر این بوده تا این مجموعه روبه جلو حرکت کند.

وی تصریح کرد: حداقل در ۶ ماه گذشته تحولات مهمی در همه بخشهای حوزه روابط عمومی داشته ایم.

دغدغه انتشار و تولید اخبار در فولاد مبارکه وجود دارد

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه افزود: همواره دغدغه ای در حوزه انتشارات و تبلیغات وجود داشت که ما برای آن یک واحد جدا تاسیس کردیم. همچنین تولید محتوا و شرایط را بهبود دادیم و اگر خبرنامه، پایگاه خبری ایراسین و تولید اخبار فولاد مبارکه را رصد کنید، متوجه میزان تغییرات در این بخش خواهید شد.

توجه و لزوم جریان سازی خبری

نباتی نژاد با بیان اینکه اکنون جایگاه روابط عمومی فولاد مبارکه تغییر کرده و نمی‌توان آن را با ۱۰ سال پیش مقایسه کرد افزود: ما در روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به دنبال جریان سازی رسانه ای برای حمایت از تولید به ویژه تولید در صنایع معدنی هستیم.

نباتی نژاد افزود: یکی از اقدامات مجموعه روابط عمومی در حوزه آموزش، برگزاری دوره ژورنالیست صنعت برای اهالی رسانه است که می تواند شناخت خوبی از صنعت را برای خبرنگاران بوجود آورد.  

وی ادامه داد: ما به دنبال پیشرو بودن در رسانه ایم و ساختارهای خود را به روز کرده ایم. در این زمینه انتقاد پذیر هستیم و کارکردهای ارائه شده را قبول داریم.

رویکرد روابط عمومی فولاد مبارکه جریان‌سازی رسانه‌ای برای حمایت از تولید است

تدوین شیوه نامه رسانه ای برای ادامه همکاری با رسانه ها

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه افزود: برای بهبود تعامل میان روابط عمومی فولاد مبارکه و رسانه ها، شیوه نامه رسانه ای تدوین شده و برای آن قاعده تعریف کردیم تا در نهایت ارزیابی در فولاد مبارکه انجام شود؛ البته نقدهایی بر ارزیابی وجود داشت که آن اضافه شدن شاخص‌های جدید برای این موضوع بود. اما باید اشاره شود که این شیوه نامه معیار اصلی آن ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد است و رسانه ها به 3 گروه رسانه های تخصصی، غیر تخصصی و عمومی تقسیم و نحوه تعامل با آنها مشخص شده است.

وی ادامه داد: با وجود انتظار رسانه‌ها از ما و حجم بالای کاری سعی کردیم ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته و پاسخگوی عزیزان رسانه‌ای باشیم.

نباتی نژاد تصریح کرد: تلاش بر این است که تولید محتوای تخصصی در حوزه صنعت صورت بگیرد. بر همین اساس اتاق خبر برای این موضوع تشکیل شده و مبنای کار ما یک رویکرد تخصصی و حرفه ای در حوزه صنعت است. البته اعتقاد داریم ما یک خانواده رسانه ای هستیم و رسانه های دیگر حتما باید در تولید به ما کمک کنند.

در حاشیه...

گفتنی است در این دیدار برخی از رسانه ها نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد مجموعه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرده و خواستار تعامل بیشتر بین این بخش با رسانه ها به ویژه رسانه های تخصصی در حوزه صنعت فولاد شدند.

همچنین ایجاد ارتباط دوطرفه و برگزاری جلسات و نشست های تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان این شرکت از دیگر درخواست های مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =