به گزارش ایراسین، حسن یونسیان مشاور رییس هیات عامل در امور بومی سازی و ساخت داخل، در نشست کمیته بومی سازی زنجیره آهن و فولاد که به میزبانی ایمیدرو و با حضور مدیران انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و همچنین مدیران و کارشناسان بومی سازی و تحقیق و توسعه شرکتها بزرگ زنجیره آهن و فولاد کشور برگزار شد، با اشاره به متفاوت بودن جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد نسبت به سایر نمایشگاه ها، این رویداد بزرگ ملی را نمادی از اقدامات جهادی و هدفمند شرکتهای معدن و صنایع معدنی کشور در راستای توسعه ساخت داخل دانست .
وی در این خصوص گفت: از سال ۹۷ که اولین دوره این جشنواره و نمایشگاه به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد، ایمیدرو نیز با حمایت از نهضت بومیسازی و ساخت داخل، کمیتهای را با مشارکت واحدهای بزرگ معدن و صنایع معدنی کشور و همچنین انجمن فولاد تشکیل داده تا روند بومی سازی و توسعه تکنولوژی در زنجیره آهن و فولاد پایش شده و موانع احتمالی برطرف و هم افزایی لازم بین واحدها ایجاد شود.
مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی سازی و ساخت داخل اضافه کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هر ساله با رویکردی متفاوت و کاملا عملیاتی برگزار میشود که در آن با ارائه فرصت های ساخت داخل توسط تولیدکنندگان زنجیره فولاد، از توانمندیهای تامین کنندگان داخلی و شرکتهای دانش بنیان کشور در جهت تقویت تولید بهره برداری میشود.
میز تعمیق ساخت داخل در سومین جشنواره ملی فولاد
مشاور رییس هیات عامل در امور بومی سازی و ساخت داخل با اشاره به برگزاری میز تعمیق ساخت داخل زنجیره آهن و فولاد در جشنواره ملی فولاد گفت: تفاهم نامه ها و قراردادهای مهمی در دورههای گذشته این جشنواره در راستای تقویت ساخت داخل امضا شده که خوشبختانه اجرایی شده است.
یونسیان افزود: در این جلسه هر یک از شرکت ها گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه بومی سازی را ارائه کردند و قرار شد تفاهم نامه ها و قراردهای اجرایی مهم خود با تامین کنندگان داخلی را با ذکر صرفه جویی ارزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا میز تعمیق ساخت داخل در سومین دوره جشنواره ملی فولاد هم به صورت موثر و عملیاتی برگزار شود.
به همرسانی نیازها و توانمندی های زنجیره آهن و فولاد در سامانه جامع بومی سازی
مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی سازی و ساخت داخل همچنین از آغاز بهره برداری از فاز تکمیلی سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد در سومین جشنواره ملی فولاد خبر داد و گفت: در فاز اول این سامانه بیش از ۲۶ هزار کد کالایی توسط تولیدکنندگان و تامین کنندگان درج شد و اکنون در فاز تکمیلی، به هم رسانی نیازها و توانمندی ها در قالب پلتفرم صورت خواهد پذیرفت.
شایان ذکر است در این جلسه هر یک از مدیران بومی سازی و تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد هرمزگان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، هلدینگ میدکو، فولاد اکسین، آهن و فولاد ارفع، سنگ آهن سنگان، سنگ آهن گهر زمین، سرمایه گذاری پارسیان، ایریسا و ایمپاسکو ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، پیشنهاداتی در جهت برگزاری موثرتر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ارائه کردند.
شایان ذکر است، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در دهه فجر امسال از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه در هتل المیپک تهران برگزار خواهد شد و شرکتهای فولادی، معدنی و صنایع معدنی به ارائه دستاوردها، نیازها و فرصتهای بومی سازی و توسعه تکنولوژی خواهند پرداخت.
ارسال نظر