محسن جوادیان در گفتوگو با ایراسین اظهار کرد: نمایشگاه ملی فولاد که اولین دوره آن در سال 97 برگزار شد، باعث شد فعالیتهای مرتبط با بومیسازی و ساخت داخل که توسط شرکتهای تولیدی فولاد انجام میشود.
وی افزود: تا پیش از این نمایشگاه شرکتهای فولادی از اتفاقاتی که در شرکتهای دیگر رخ میداد بیاطلاع بودند و برگزاری نمایشگاه باعث شد یک زنجیره در بحث بومی سازی ایجاد شود و تامین کنندگان داخلی بهتر شناخته شوند و توانمندیهای موجود در سطح کشور به منصه ظهور برسانند و خودشان را به شرکتهایی که به خدمات و محصولات آنها نیاز دارند معرفی کنند
کارشناس بومیسازی قطعات، تجهیزات و مواد شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: با توجه به سیاستی که شرکت فولاد مبارکه در پیش گرفته که تقویت و توسعه بومی سازی است که در سطح گروه فولاد مبارکه اتفاق میافتد و جزیرهای کار کردن شرکت ها به صورت متمرکز و یکپارچه در آینده نزدیک خواهیم داشت با راهاندازی سامانه جامع بومی سازی که با همکاری و همفکری متخصصان واحد بومیسازی و شرکت هایی که در زمینه طراحی سیستمها فعالیت میکنند در سامانه جامع بومی سازی را در سطح گروه فولاد مبارکه خواهیم داشت.
وی درباره آینده بومیسازی در شرکت فولاد مبارکه گفت: این مسئله در فولاد مبارکه تبدیل به یک فرهنگ شده است و تبدیل به یک خواسته از طرف واحدهای بهرهبردار شده است و مواردی که به مشکل بر میخورند در تامینش با توجه به تحریمهایی که در سالهای اخیر به شدت صنعت ما را تحت الشعاع قرار داده اگر بحث بومی سازی و ساخت داخل و تکیه بر توانمندی داخلی شرکتها نبود صنعت فولاد نمیتوانست به رشد و شکوفایی فعلی خود دست یابد.
کارشناس بومیسازی قطعات، تجهیزات و مواد شرکت فولاد مبارکه افزود: باتوجه به اینکه در ایام سختی شرکتهای سازنده داخلی دست فولاد مبارکه را گرفتند و فولاد مبارکه نیز در کنار تامین کنندگان بود آینده روشنی برای بومی سازی در گروه فولاد مبارکه میتوان متصور بود. رویکرد مدیرعامل فولاد مبارکه نیز به توسعه و تعمیق بحث بومیسازی است آینده روشنی را در پیش خواهیم داشت.
ارسال نظر