طهورث جوانبخت معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه دوازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران گفت: با توجه به این که گروه فولاد مبارکه در محصولات تخت، تولید کننده‌ی عمده‌ی فولاد است، بیش از ۶۰ درصد از محصولات فولاد تخت کشور را تولید می‌کند.

طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در حاشیه دوازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با توجه به این که گروه فولاد مبارکه در محصولات تخت، تولید کننده‌ی عمده‌ی فولاد است، بیش از ۶۰ درصد از محصولات تخت کشور را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه محصولات فولاد مبارکه محصول میانی است، از صنایع پایین‌دست مانند صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل و همچنین نوردکاران به عنوان مصرف‌کنندگان عمده محصولات فولاد مبارکه نام برد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با تاکید بر نقش کلیدی و به‌سزای فولاد مبارکه در تولید صنایع پایین دستی و همین طور تولید فولاد کشور، ثبت رکوردهای جدید در فولاد مبارکه را به مدیریت شرکت و ترسیم استراتژی های درست، انگیزه ی بالای کارکنان و از همه مهم‌تر تامین مواد اولیه و انرژی نسبت داد.

وی از تامین به موقع مواد اولیه و انرژی یعنی گاز و برق به عنوان فاکتورهای اصلی در تولید فولاد نام برد که حمایت‌های سیاست‌گذاران و دولت از شرکت‌های تولیدکننده مانند فولاد مبارکه در تامین به‌موقع مواد اولیه و انرژی می‌تواند بهره‌وری فولاد مبارکه را تضمین کند.

جوانبخت ادامه داد: فولاد مبارکه از نظر بهره‌وری داخلی و تخصص فنی و نیروی انسانی اثبات کرده است که در کلاس جهانی قرار دارد و با بهره‌وری خود از بعد نیروی انسانی و تخصص برند است.

وی با اشاره به الزام فولاد مبارکه در تامین محصولات تجاری داخل کشور، اضافه کرد: در تامین محصولات مورد نیاز بازار داخلی، فولاد مبارکه مشکلی ندارد. فولاد مبارکه در قالب گریدهای کیفی، محصولات مورد نیاز اعم از محصولات گرم و تختال مورد نیاز از جمله لوله‌سازهای نفت و گاز و…. را تولید می‌کند.

به گفته عضو هیات مدیره موظف فولادمبارکه؛ این مجموعه فولاد ساز محصولات گرم کیفی مانند ای پی ای ها و محصولات سرد مانند m b مورد نیاز خودروسازها را تامین می‌کند. ورق‌های کیفی مورد نیاز صنعت لوازم خانگی همچنین در محصولات قلعه اندود و رنگی نیز فولاد مبارکه به تامین محصولات عمده نیاز کشور مبادرت می‌ورزد.

وی با توجه به نیاز فولاد مبارکه در اجرای پروژه های جدید در برخی گریدهای کیفی به موجب پیشرفت تکنولوژی، عنوان کرد: فولاد مبارکه با احساس این نیاز اجرای پروژه خط نورد گرم ۲ را در دستور کار خود قرار داد؛ بااجرای این پروژه سایر محصولات کیفی که در حال حاضر امکان تولید آن با خطوط فعلی وجود ندارد، با خط نورد گرم ۲ تولید خواهند شد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه محصولات گرم پایه برای محصولات کیفی سرد هستند، محصولات کیفی در نورد سرد نیز با بهره برداری از نورد گرم ۲ کیفی‌تر خواهد شد.

به گفته وی؛ فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد خطوط جدید بعد از خطوط نورد گرم و سرد، و رنگی را آغاز کرده است. این پروژه های تعریف شده ظرف چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

جوانبخت رقابت فولاد مبارکه با شرکت‌های تولیدکننده اروپایی در تولید در محصولات کیفی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کیفیت محصولات تولیدی فولاد مبارکه امکان صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی را فراهم ساخته است. صادرات محصولات این گروه فولاد سازی به معنای برخورداری تولیدات فولاد مبارکه از استانداردهای لازم است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =