واگن قطار

شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک به عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل، از ابتدای سال جاری تا مهرماه، توانسته ۱۵۰دستگاه به ناوگان حمل و نقل کشور تحویل دهد و امید می‌رود تا پایان سال حدود ۳۵۰دستگاه واگن به مشتریان خود درسطح کشور تحویل نماید.

به گزارش ایراسین، سید رحمان فقیر میرنظامی مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک به عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ فولاد متیل که در زمینه فروش محصولات فولادمبارکه و ساخت واگن‌های باری فعالیت دارد، با اعلام این خبر اعلام کرد: شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک در ادامه فعالیت‌های ساخت واگن، به تازگی با شرکت سریر لجستیک هوشمند ایرانیان که وابسته به شرکت معدنی و صنعتی چادرملوست و حمل و نقل ترکیبی انجام می‌دهد وارد همکاری شده و طی مناقصه‌ای، مقرر شد تعداد ۲۰۰‌واگن به این شرکت تحویل دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارداد منعقد شده، در ماه گذشته ۲۰دستگاه واگن تحویل داده شد و ۲۰ دستگاه نیز در (آبان ماه ۱۴۰۱) تحویل داده خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع آهن‌وفولاد درخشان اراک، با شرایط موجود، می‌توانیم ۱۵۰دستگاه از ۲۰۰دستگاه را تا پایان سال تحویل دهیم.

میرنظامی افزود: همچنین شرکت صنایع آهن و فولاد درخشان اراک با شرکت ترکیب حمل و نقل وابسته به صندوق کارکنان راه آهن نیز قراردادی منعقد کرده و قرار است ۵۰ دستگاه واگن کفی چند منظوره تولید کند.

به گفته وی، توان شرکت‌های سازنده واگن در ایران برای تامین نیاز ناوگان ریلی قابل قبول است و این بخش از صنعت می‌تواند نیاز کشور به واگن را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی مشکلات و چالش‌ها برای تولیدکنندگان واگن در کشور وجود دارد، افزود: کمبود منایع مالی یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی در صنعت واگن سازی است، با این حال مشاهده می‌کنیم منابع مالی تولیدکنندگان که از طریق فروش مدت‌دار حاصل می‌شود، به عنوان یک راه برای برون‌رفت جهت جلوگیری از توقف تولید واگن است.

البته به گفته مدیرعامل شرکت آهن و فولاد درخشان اراک، برای تامین ناوگان و کمک مالی به شرکت‌های حمل و نقل ریلی، این دولت در قانون بودجه تسهیلاتی را در نظر گرفته که می‌توانند از آن استفاده کنند و اگر پرداخت صورت گیرد به این صنعت رونق داده خواهد شد.

به گفته وی، واگن‌هایی که در ایران ساخته می‌شود، به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می‌شود، به مقدار زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند؛ همچنین از دیگر مزایای ساخت واگن در کشور، اشتغالزایی است؛ چراکه همیشه ایجاد اشتغال یکی از چالش‌های دولت بوده و می‌توان از این راه تا حدودی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد.

میرنظامی موفقیت‌های حاصل شده را جز با حمایت مدیریت فولادمبارکه و فولاد متیل میسر ندانست و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت‌ها از همه ظرفیت‌های موجود در این شرکت بهره برداری خواهد شد.

گفتنی است، امروزه درحوزه معدن و صنایع معدنی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، کمبود توسعه‌های زیرساختی از جمله حمل و نقل ریلی بوده و این درحالیست که در افق ۱۴۰۴ و رسیدن به اهداف تعریف شده در صنعت فولاد کشور، نیاز به ۵۶ هزارواگن وجود دارد و در صورتی که حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی ناوگان ریلی صورت پذیرد، تامین نیاز داخل دور از دسترس نخواهد بود و یکی از مهم ترین چالش‌های صنایع فولادی کشور رفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =