به گزارش ایراسین، مسعود گلشیرازی با بیان اینکه راه توسعه اصفهان و اتاق بازرگانی نهادینه شدن تشکلها و انجمنها است، اظهار داشت: تا تشکلهای قدرتمند نداشته باشیم اتاق قدرتمندی نخواهیم داشت.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تشکیل و فعالیت انجمن صادرکنندگان استان افزود: کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات ایجاد کمیسیون واردکنندگان استان را نیز در دستور کار خود قرار دهد، چون دوران اتاق بازرگانیِ کمیسیونمحور گذشته و اتاقها باید تشکلمحور شوند. تجمیع نظرات اعضای تشکلها و انجمنها در کمیسیونها موجب تضارب آرا میشود و در نهایت هر کمیسیون برای تحقق منافع کل اکوسیستم باید روش بینابینی اتخاذ کند و تشکل باید مأمن تحقق منافع مشترک باشد.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری ادامه داد: متأسفانه در ۱۰ سال اخیر شاهد سیری بودیم که به تضعیف سرمایهگذاران بخش خصوصی و عدم حمایت بانکها از آنها انجامید، درحالیکه رهبر انقلاب به صراحت فرمودند تجربه تلخ اوایل انقلاب در عدم حمایت از بخش خصوصی نباید تکرار شود.
گلشیرازی با اشاره به اصفهانستیزانی که اقدامات درخور اتاق بازرگانی در دوره نهم را نادیده میگیرند، گفت: ایجاد شتابدهنده صادرات بردار و واحد توسعه کسبوکار در اتاق از جمله این اقدامات بود که ثمرات مبارک آن در چند سال آینده نمایانتر میشود، چون مبنای توسعه اصفهان فرا صنعتی، تجارت و خدمات میباشد.
اتاق اصفهان در دوره نهم از پیگیری حقوق اعضای خود کوتاه نیامد
همچنین احمد پزنده، رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی با اشاره به نقشآفرینی اتاق دوره نهم در عرصههایی مانند تأمین اقلام کرونایی، دستگاههای اکسیژنساز موردنیاز بیمارستانها، توزیع ۲۰۰ هزار سبد کالا در میان اقشار آسیبپذیر و ورود اعضای اتاق به تولید اقلام موردنیاز مردم در زمان شیوع کرونا گفت: بهبود شاخص محیط کسبوکار استان، به ثمر نشستن پروژههایی مانند نمایشگاه بینالمللی و سالن اجلاس، تأسیس دفاتر منطقهای اتاق اصفهان در پنج شهرستان استان و سرمایهگذاری در پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان از مهمترین اقدامات این دوره بود.
وی با بیان اینکه هیئترئیسه و هیئت نمایندگان اتاق اصفهان در دوره نهم علیرغم برخی تخریبها از سوی اصفهانستیزان از پیگیری حقوق اعضای خود کوتاه نیامد، افزود: در سال جاری با همراهی استاندار اصفهان و معاون ایشان شاهد کمترین قطعی گاز و برق در صنایع استان بودیم؛ بنابراین به برخی اظهارنظرهای منفی و تخریبی کاری نداشته و برای عملکرد خود سند و آمار ارائه میدهیم.
اتاق اصفهان؛ بازوی مشورتی سازمان توسعه تجارت ایران
فرشته امینی، عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تقدیر از همراهی اعضای کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق با کادر اجرائی آن بیان کرد: قطعاً عملکرد کمیسیون نقاط قوت و نقاط قابل بهبودی داشته که امیدوارم اعضا با ارائه پیشنهادات خود کمک کنند تا این نقاط قابل بهبود، سرلوحه کار کمیسیون در دوره بعدی قرار گیرد. در این دوره معتقد بودیم تجارت واژه جامعی است و کاری نیست که به کمیسیون تجارت مرتبط نباشد؛ بنابراین این کمیسیون وظیفه اجرائی دائمی در اتاق بازرگانی بر عهده داشت و در بسیاری از حوزهها در زیستبوم کسبوکار و تجارت استان تأثیرگذار بود.
وی با بیان اینکه اتاق اصفهان در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان تنها یک کرسی در اختیار داشت اما در ادامه در این کارگروه نقش محوری پیدا کرد، افزود: همچنین در سطح ملی نیز اثرگذار و همواره بازوی مشورتی سازمان توسعه تجارت ایران بودیم که ماحصل تلاش عوامل اجرائی کمیسیوت تجارت و همچنین مشاوران و اعضای آن است.
نایبرئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این کمیسیون در این مدت همواره درگیر حل مسائل و بحرانهای ناشی از قوانین مخل صادرات بود، اضافه کرد: در این زمینه تلاش کردیم در وضع قوانین تأثیرگذار باشیم و سپس به برنامهریزی بلندمدت با همراهی اعضا و حضور در بازارهای بینالمللی پرداختیم.
جریانسازی کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان در بُعد ملی و بینالمللی
روحالله میرزاامیری، مدیر امور کمیسیونهای اتاق بازرگانی اصفهان نیز کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات را جزو کلیدیترین کمیسیونهای اتاق اصفهان دانست و افزود: خوشبختانه اعضای هیئترئیسه این کمیسیون در برنامهریزی و انجام امور و رفع مشکلات اقتصاد استان بسیار هماهنگ بودند.
وی با بیان اینکه کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان با همراهی تمام اعضای خود در بعد ملی و بینالمللی جریانساز شد، گفت: بسیاری از بخشهای مرتبط با تجارت و بازرگانی از مشورت و پشتیبانی این کمیسیون بهره میبرند که چاشنی تحول و حرکت بسیار اثرگذار برای تبدیل اقدامات استانی به اقدامات ملی شد.
از ایجاد میز اتاق بازرگانی اصفهان در سازمان صمت تا راهبری کارگوترمینال
در ادامه سیدصادق علامه، دبیر کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان هدفمندی، برنامهریزی، کلنگری، عملیاتی بودن و همکاری با کل اکوسیستم فضای تجارت استان را ارزشهای این کمیسیون در طول حدود چهار سال گذشته دانست و گفت: پذیرش هیئتهای خارجی و اعزام هیئت از اصفهان، برگزاری مجموعاً ۳۹۸ جلسه، نشست با شخصیتهای ملی و بینالمللی، برگزاری ۷۵ میز تجاری با هدف ایدهپردازی، هدفگذاری، روندسازی، برنامهریزی و اجرا، برگزاری آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه، پیگیری تأسیس انجمن صادرکنندگان استان، راهبری کارگوترمینال اصفهان، میزبانی از مجامع استانی کارگروه توسعه صادرات استان و پیگیری ایجاد میز اتاق بازرگانی در سازمان صمت، برگزاری جلسات تخصصی برای ورود صادرکنندگان استان به حوزه آفریقا، برگزاری جلسه با ۲۷ رایزن وزارت امور خارجه پیش از اعزام و مجموعه برنامههای کارگروههای هماهنگی امور نمایشگاهی، حملونقل، تجارت با کشورهای اوراسیا، رفع موانع تجارت بینالملل، تجارت با کشور چین، رمز ارز و بلاک چین و تجارت با کشورهای عراق، عمان و سوریه از جمله اقدامات کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم بوده است.
وی با بیان اینکه نخستین وبینار اتاق اصفهان در زمان شیوع کرونا توسط کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات این اتاق برگزار شد، به اهم دورههای آموزشی برگزارشده از سوی این کمیسیون و تدوین نظام مسائل حوزه تجارت استان با تدوین حدود ۸۰ گزارش شامل ۴۶ گزارش تخصصی نیز اشاره کرد.
در ادامه این نشست حاضران به بیان نظرات خود پیرامون عملکرد کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.
ارسال نظر