پایگاه خبری تحلیلی ایراسین: ازدحام جمعیت در ورودی ساختمان نگین سپاهان شهر اولین نشانه از یک رویداد جذاب و متفاوت بود. خانوادههایی که یکی یکی وارد می شدند و تیم حفاظت فیزیکی با یونیفرمهای آبی، همه را با احترام به محل برگزاری جشنواره راهنمایی می کرد.
انرژی مثبت و برق شادی را می شد در چشم فرزندان کارکنان فولاد مبارکه مشاهده کرد؛ کودکانی که دست در دست پدر و مادر برای شرکت در یک جشن شاد و به یاد ماندنی برای رسیدن به محل جشنواره عجله داشتند.
فضاسازی محیطی، آذینبندی، تنوع برنامه ها و بازی ها، توجه به جزئیات، خلاقیت و نوآوری شاید مشخصه بارزی بود که در جشنواره بازی های خانوادگی «+انرژی» موج می زد. رویدادی که روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به مناسبت اعیاد شعبانیه برای خانواده کارکنان این شرکت از ۴ تا ۱۲ اسفند ترتیب داده بود تا کارکنان و خانواده های ایشان، یک شب بهیاد ماندنی را در کنار فرزندان خود تجربه کنند.
محمد سامونی رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار ایراسین در مورد این جشنواره اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا در دوره جدید محوریت فعالیت های فرهنگی شرکت خانواده ها باشند. خانواده به عنوان اولین و اساسی ترین عنصر مستقل اجتماعی نقش مهمی در فضای فرهنگی جامعه دارد. اگر خانواده ها در شرایط خوبی باشند؛ فضای جامعه هم به سمت بهتر شدن بیش می رود و طبعاً فولاد مبارکه هم از این بهبود متاثر می شود.
وی افزود: معمولاً کارکنان شاغل در فولاد مبارکه در ساعتهای ابتدایی روز از خانه بیرون میروند و دیروقت به خانه برمیگردند. بسیاری از این عزیزان نیز در قالب شیفتهای کاری فعالیت میکنند و ممکن است بخشی از شب یا روز را در خانه نباشند که این روند، وضعیت تفریح خانواده را نسبت به برخی از مشاغل مرسوم متفاوت میکند.
وی توضیح داد: ما به دنبال این هستیم که تفریحاتی جذاب را به خانوادهها معرفی کنیم و با برگزاری این برنامهها، حس شور و نشاط را در بین کارکنان خانواده بزرگ فولاد مبارکه افزایش دهیم که این موضوع باعث افزایش حس رضایت درونی در کارکنان و خانوادههایشان میشود. یکی از مولفه های خانواده ی متعالی تفریح و نشاط و با هم بودن است. جشنواره "+انرژی" با این نگاه طراحی و اجرا شد. محوریت قراردادن بازی به جای اجراهای صحنه ای که در جشن های قبلی مرسوم بود به خانواده کمک می کند مدل جدیدی از تفریح و شادی را با خانواده خود تجربه کنند و حتی آن را در دورهمی های خانوادگی شان به عنوان الگو استفاده نمایند.
رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در ادامه گفت: میانگین سنی فرزندان پرسنل در خانواده فولاد مبارکه حدود ۱۰ سال است؛ از این رو ما سعی کردیم بر این مبنا برای کودکان ۴ سال به بالا و حتی والدین، بازی هایی را انتخاب و در فضای جشنواره پیاده سازی کنیم تا خانواده ها بتوانند در ایام ماه مبارک شعبان که با اعیاد متعددی خصوصا میلاد امام زمان (عج) همراه است یک شب به یادماندنی را در کنار هم سپری کنند. تلفیق بازی های فکری و حرکتی، گروهی و فردی و دیجیتال و سنتی و همچنین بازی های علمی، در این رویداد درکنار اجرای صحنه ای کودکانه و آزمایشات علمی و اجرای همخوانی سرود هایی با مضامین تقویت خودباوری و توجه به ارزشهای دینی و ملی و نیز ابراز محبت به ساحت ائمه اطهار در میانه جنگ ترکیبی این روزهای دشمنان خانواده های ایرانی از دیگر نکاتی بود که در این جشنواره به آنها توجه شد
سامونی در پایان گفت: در این ۹ شب جمعیتی بالغ بر ۴۵۰۰ نفر از همکاران و خانواده ایشان در مراسم حضور یافتند که تلاش می شود با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت در جشنواره های آتی ظرفیت بیشتری برای استفاده خانواده ها فراهم شود.
نظرات