اورژانس

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه بالگرد امدادی اورژانس ۴۹ بار به مأموریت اعزام شد و ۶۹ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

محسن زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به گزارش عملکرد ۱۰ ماهه امسال اظهار کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۶۰ هزار و ۵۳۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۸۶ هزار و ۱۸۴ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و ۷۴ هزار و ۳۵۰ مورد مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع مأموریت‌های اورژانس در حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۹ هزار و ۷۷۳ مورد در مناطق شهری و ۲۴ هزار و ۵۷۷ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

زمانی ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان دی ماه بالگرد امدادی اورژانس ۴۹ بار به مأموریت اعزام شد و ۶۹ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان با اشاره به اینکه تماس با شماره ۱۱۵ از تمامی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اتاق فرمان مرکز استان متصل می‌شود اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته کارشناسان اتاق فرمان اورژانس به ۸۵۳ هزار و ۷۲۹ تماس امدادخواهی با ۱۱۵ استان پاسخ دادند و ضمن گرفتن شرح حال لازم، اولویت بندی تماس‌ها (تریاژ)، خدمات اورژانس را به صورت تلفنی به امدادخواهان ارائه دادند.

وی به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری اشاره کرد و گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۴ هزار مأموریت اعزام شد و به مددجویان امدادرسانی کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان ضمن هشدار در مورد مسمومیت با گاز کربن مونوکسید در فصل سرما، اذعان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان در این مدت به ۳۶۸ مصدوم دچار گازگرفتگی با مونوکسید کربن امدادرسانی کرده است.

زمانی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =