خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تأثیر موتورهای قدیمی خودروهای تولید داخل در مصرف بالای سوخت، گفت: صنعت خودرو باید تغییراتی را در موتور خودروهای تولیدی اعمال کند، خودروهای ما بیش از استانداردها بنزین می‌سوزانند و این موضوع از عوامل بروز ناترازی بنزین است.

به گزارش ایراسین و به نقل از فارس، علیرضا سلیمی با اشاره به مشکلات کشور در زمینه نا ترازی بنزین و تأثیر موتور خودروهای تولیدی در مصرف بالای سوخت، اظهار داشت: این موضوع به چند عامل بستگی دارد، نخست اینکه قاچاق سوخت به موضوعی جدی در کشور تبدیل شده است و بخشی از سوخت کشور توسط لنج‌ها قاچاق می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوخت کشور از چهار طرف مرزی قاچاق می‌شود، بیان کرد: وقتی قیمت بنزین کمتر از قیمت یک بطری آب است بنابراین قاچاق برای مفسدان اقتصادی توجیه پیدا می‌کند که باید در این باره فکری اندیشید؛ البته مجلس مصوبه‌ای را برای افزایش قیمت بنزین ندارد و فعلاً با این مسئله مخالف است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصرف بالای سوخت در خودروهای داخلی را از دیگر دلایل نا ترازی بنزین عنوان کرد و گفت: خودروهای داخلی کیفیت پایین و مصرف سوخت بالایی دارند، از سویی دیگر خودروهای مستهلک‌شده از رده خارج نشده‌اند و مسئولان در این بخش جدیت لازم را اعمال نکرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشور خودروهایی داریم که بیش از ۴۰ سال در خیابان‌های کشور تردد می‌کند و اسقاط نشده است، قانون اسقاط خودرو به درستی عمل نشده است، بنابراین صنعت خودرو باید به این موارد و مسائل ورود کرده و تغییراتی را در موتور خودروهای تولیدی اعمال کند، زیرا این خودروها بیش از استانداردها می‌سوزانند و این موضوع یکی از عوامل مهم در بروز نا ترازی بنزین است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه فرآورده‌های نفتی در گذشته و تأثیر آن بر نا ترازی سوخت، بیان کرد: وقتی کلنگ یک پالایشگاه بر زمین کوبیده می‌شود چندین سال تا بهره‌برداری آن طول می‌کشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =