• ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 52252
  • readingTime: ۲ دقیقه
سامانه تخلف

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده در ایام نوروز بیش از ۳۱۰ هزار ثبت تخلف با دوربین داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه این نشست شورای ترافیک و ایمنی راه‌های استان عنوان کرد: باتوجه به گزارشی که در نوروز امسال دستگاه‌های مختلف مسئول از جمله پلیس و راهداری ارائه کردند، متأسفانه آمار فوتی‌ها در سفرهای نوروزی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: البته در پیک دوم سفرهای نوروزی شاهد کاهش آمار فوتی و تصادفات استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در ایام نوروز بیش از ۳۱۰ هزار ثبت تخلف با دوربین داشتیم.

زینلیان افزود: در مجموع ترددها در طرح نوروزی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در تصادفات نیز عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین دلایل انسانی تصادفات شناسایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن اشاره به سرعت غیرمجاز در تصادفات نوروزی، متذکر شد: در تحلیل تصادفات، افزایش میانگین سرعت از ۸۸ کیلومتر بر ساعت به بیش از ۹۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که دلیل آن خلوتی جاده‌های بین شهری و عبور رانندگان از سرعت ایمن است.

زینلیان افزود: باتوجه به افزایش تردد و کاهش ورود و خروج به استان، به این نتیجه می‌رسیم که مردم به جای سفرهای برون استانی، سفرهای درون استانی را انتخاب کردند که به دلیل ماه مبارک رمضان قابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به مصوبات نشست در راستای کاهش آمار تصادفات و تلفات رانندگی، گفت: آمایش و پایش تابلوهای جاده‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد زیرا لازم است هشدارهای بیشتری در مسیر و محورهای استان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: ۲۰ ایستگاه امنیت سلامت قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ مصوب داشتیم که تعداد این ایستگاه‌ها به ۴۱ ایستگاه افزایش یافت.

وی در خصوص علل تصادفات رانندگی، اظهار کرد: برای تصادفات دلایل متعددی عنوان می‌شود، که بخشی از آن خطای انسانی، بخش دیگر ایمنی خودروها و مسائل و مشکلات جاده‌ها است.

زینلیان افزود: حسب گزارش منابع رسمی و تخصصی، بیش از ۷۰ درصد تصادفات به دلیل خطای انسانی است که در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی مؤثر در جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: البته خرابی برخی محورها نیز از دلایل دیگر تصادفات است، در این خصوص لازم به ذکر است ترمیم و اصلاح جاده‌ها موضوعی نیست که بتوان از طریق دستگاه‌های اجرایی استانی و یا بخش خصوصی آن را به سرانجام رساند این موضوعات خدمات عمومی و دولتی محسوب می‌شوند و نیازمند تأمین اعتبارات سطح ملی هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در آزادراه کاشان _ اصفهان بایستی با تأمین عوارض ترمیم و اصلاح آزادراه اتفاق بیفتد که عوارض این آزادراه در چندسال گذشته افزایش مناسب و کاربردی نداشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اینگونه موارد هر چند که در سبد خانوار مردم تأثیری ندارد اما مستقیماً با جان مردم در ارتباط است از این رو باید با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کرد و تصمیم گیران سطح ملی نیز نگاه ویژه‌تری به تأمین اعتبار استان‌ها داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =