اختتامیه ایران اکسپو ۲۰۲۴

علی آقامحمدی، رییس گروه دفتر اقتصادی رهبر معظم انقلاب در آیین اختتامیه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار صادر داشتیم که باید صادرات به ۶۰ میلیارد دلار برسد لذا در این زمینه باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت در آئین اختتامیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) اظهار داشت: ما در این نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های تجاری خود را به خوبی به نمایش گذاشتیم و طبق گفته شرکت‌کنندگان وعده صادق ۲ رقم خورد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تاجر و بازرگان از ۸۸ کشور حضور داشتند و تفاهم‌نامه ها و قراردادهای خوبی منعقد شد همچنین بازدیدهای مختلفی از کارخانه‌هایی در استان‌های تهران، اصفهان و شیراز در حاشیه این نمایشگاه صورت گرفت.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های تسهیل صادراتی وزارت صمت گفت: ما برنامه تولیدی خود را بر اساس رشد صادرات در گروه‌های کالایی مشخص کرده‌ایم؛ چراکه بهره‌برداری از ظرفیت کارخانه‌ها به افزایش تولید منجر می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از برترین صادرکنندگان کشور بودند و این نشان می‌دهد هدف‌گذاری‌های درستی صورت گرفته است.

برادران با اشاره به حمل و نقل و تبادلات مالی گفت: موضوع حمل و نقل اگر حل نشود به توفیقات صادراتی دست نخواهیم یافت و باید دبیرخانه این نمایشگاه تا برطرف شدن مشکلات صادراتی کشور کار خود را دنبال کند.

صادرات باید به ۶۰ میلیارد دلار برسد

علی آقامحمدی، رئیس گروه دفتر اقتصادی رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این مراسم گفت: تقاضا و تبادل کالاها در کشورها منجر به صادرات می‌شود و این نیازمند فراهم سازی سازوکارهای شبکه‌ای است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کار از صادرات پرداختن به مباحث تأمین و تبادل مالی بین کشورهاست که باید زنجیره تأمین مالی مورد توجه قرار گیرد.

آقامحمدی به حوزه توانمندیهای صادراتی ایران پرداخت و گفت: در همه حوزه‌ها به ویژه خودروسازان و قطعات خودرویی می‌توانند با حضور در نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

رئیس گروه دفتر اقتصادی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: باید صنعتگران شجاع وارد عرصه صادرات شوند و خوشبختانه اکنون شرکت‌های خصوصی توانمند شده‌اند.

آقامحمدی بیان داشت: سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار صادر داشتیم که باید صادرات به ۶۰ میلیارد دلار برسد در این زمینه باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =