• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر: 53368
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس در هفته دوم اردیبهشت ماه با عقب نشینی۱.۸۳ درصدی به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز در این هفته بر مدار نزول قرار داشت. برخی از فعالان بازار در روز چهارشنبه سبز شدن صندوق‌های اهرمی را نشانه خوبی برای روند بورس در هفته آینده تعبیر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار سرمایه در هفته دوم اردیبهشت‌ماه بر مدار نزول قرار داشت تا شاخص کل در یک عقب نشینی ۱.۸۳ درصدی از سطح ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار واحد تا ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحد کاهش پیدا کند. شاخص کل بورس در تمام روزهای هفته نزولی بود و اخبار غیررسمی مثبت موفق به کنترل روند ریزشی قیمت‌ها نشد. برخی از فعالان بازار در روز چهارشنبه سبز شدن صندوق‌های اهرمی را نشانه خوبی برای روند بورس در هفته آینده تعبیر می‌کنند. از طرفی برخی از فعالان بازار نیز عقیده دارند از نظر تکنیکالی امکان مثبت شدن شاخص کل در هفته پیش‌رو وجود دارد.

عقب نشینی شاخص‌کل بورس از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

آیا شاخص کل بورس ریزشی شد یا به سطح مقاومتی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد پولبک زد؟ فعالان بازار پاسخ متفاوتی برای این سوال دارند ولی بسیاری از آنها معتقدند پاسخ این سوال در روزهای ابتدایی هفته آینده مشخص خواهد شد. اخبار غیررسمی و گمانه‌زنی از نرخ دلار در سامانه نیما به عنوان اصلی‌ترین محرک‌های شاخص کل در هفته سوم اردیبهشت‌ماه هستند.

شاخص کل هم‌وزن بر خلاف شاخص کل، هفته دوم اردیبهشت‌ماه را صعودی آغاز کرد ولی جو حاکم بر بازار دلیلی شد تا شاخص کل هم‌وزن نیز بر مدار نزول قرار بگیرد. این هفته شاخص کل هم‌وزن ۱.۷۸ درصد کاهش یافت و از سطح ۷۶۴ هزار واحد تا ۷۵۰ هزار واحد ریزش کرد. شاخص کل هم‌وزن دوباره موفق به عبور از سطح ۷۷۰ هزار واحد نشد. این شاخص در طول ۶ ماه گذشته چهار مرتبه برای عبور از مقاومت ۷۷۰ هزار واحد ناموفق بود و هر بار با برخورد به این سطح ریزشی شد.

عقب نشینی شاخص‌کل بورس از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

پس از چهارمین ناکامی شاخص کل هم‌وزن برای عبور از سطح ۷۷۰ هزار واحد، اکنون بسیاری از فعالان بازار از احتمال اصلاح قیمتی تا ۷۴۰ هزار واحد و سپس ۷۲۰ و ۷۱۰ هزار واحد می‌گویند. یکی از فعالان بازار سرمایه در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی دراین‌باره نوشت: شاخص کل هم‌وزن فشردگی دارد و هر هفته این فشردگی بیشتر می‌شود، با توجه به اینکه ایستگاه خرید هر مرحله بالاتر است احتمال شکست رو به بالا بیشتر است. با وجود این پیش‌بینی‌ها سقوط ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در طول هفته گذشته خبر خوبی برای آغاز روند صعودی نبود.

عقب نشینی شاخص‌کل بورس از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

هفته دوم اردیبهشت ماه میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه با کاهش بیش از ۳۰ درصدی به ۳,۹۳۵ میلیارد تومان رسید. بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقدند ارزش معاملات بیانگر شرایط رکودی بر بازار سرمایه است و با توجه به این مسئله نباید منتظر رشد قیمت‌ها یا ادامه روند صعودی در هفته سوم اردیبهشت‌ماه بود. با این حال در روز پایانی هفته نشانه‌های مثبتی مانند سبز شدن صندوق‌های اهرمی در بازار دیده شد تا برخی نسبت به بورس در ادامه شهریورماه امیدوار باشند. با این حال شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن تاکنون موفق به عبور از سطح مقاومتی خود نشده‌اند و در هفته دوم اردیبهشت ماه به سطوح حمایتی عقب نشینی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =