معیشت کارگران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» از سوی این وزارتخانه تهیه و به هیأت دولت ارسال شده تا با تصویب و اجرای این لایحه، دغدغه کارگران عزیز در مورد امنیت شغلی کمتر شود.

به گزارش ایراسین، سیدمحمدرضا حسینی اظهار کرد: صیانت از کرامت و عزت کارگران در اولویت سیاست‌های وزارت متبوع قرار دارد و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امنیت شغلی از دغدغه‌های اصلی کارگران کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشته‌اند، به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تنظیم پیش‌نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» کاهش آلام و نگرانی‌های کارگران عزیز را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این وزارتخانه زیرساخت‌هایی فراهم شده است که همه قراردادهای بین کارگر و کارفرما ثبت الکترونیکی شود.

وی با بیان اینکه ارتقای ایمنی کارگران یکی دیگر از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای صیانت از زحمت‌کشان عرصه کار و تولید است، افزود: در ۲ سال گذشته ظرفیت بازرسی از کارگاه‌ها در سراسر کشور با حمایت لجستیکی افزایش یافته است.

حسینی توجه به استان‌های کمتر برخوردار را از راهبردهای اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: این منطق برگرفته از نگاه و منطق انقلاب اسلامی و دولت انقلابی است.

بر اساس گزارش ایرنا، وی در خصوص شرایط سیستان و بلوچستان و برنامه‌های این وزارتخانه برای این استان نیز اظهار کرد: امسال برای کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌سازی بخش تعاون استان عملیاتی می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =