هواداران پرسپولیس

میزبانی پرسپولیس از سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران باری دیگر با حواشی همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین رویارویی پرسپولیس و سپاهان طبق روال سال‌های گذشته باز هم با حواشی همراه شد و این بار ماجرا از جایی آغاز شد که آخرین بار با اتفاقات تلخی به پایان رسیده بود.

جرقه درگیری‌ها میان هواداران پرسپولیس و سپاهان را باید در مکان استقرار هواداران سپاهان و هواداران بانوی پرسپولیس جستجو کرد؛ جایی که مانند اردیبهشت ماه سال ۹۸، هواداران پرسپولیس در بالای سکوهای اختصاص داده شده به هواداران سپاهان مستقر شدند و اتفاقات تلخ گذشته دوباره تکرار شد.

حواشی این دیدار با انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی وارد فاز جدیدی شد؛ ابتدا کلیپ سخنان عجیب و توهین‌آمیز هوادار منتسب به سپاهان و سپس کلیپ‌هایی از توهین و پرتاب اشیا توسط هواداران آقا و بانوی منتسب به پرسپولیس فضای مجازی را تحت تأثیر خود قرار داده و با واکنش‌های متفاوتی همراه شد.

در نخستین اقدام باشگاه سپاهان واکنش رسمی به اتفاقات رخ داده نشان داد و ضمن عذرخواهی بابت اظهارات هوادار منتسب به خود و وعده برخورد با او، از عدم توجه رسانه‌ها به ابعاد دیگر ماجرا و بی‌توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدامات هوادارانش گلایه کرد.

در سمت مقابل پرسپولیسی‌ها اما نه تنها قصور خود و هواداران منتسب به تیمشان در جریانات پیش آمده را نپذیرفتند؛ بلکه با پیش کشیدن نصفه و نیمه اتفاقات سالیان گذشته سعی کردند از زیر بار مسئولیت فرار کنند.

پرسپولیس به عنوان تیم میزبان در این مسابقه طبیعتاً باید مسئولیت بیشتری را بر عهده می‌گرفت اما موضع‌گیری مدیران این تیم به شکلی است که گویا سپاهان میزبان بوده و بازی در اصفهان برگزار شده است.

اشاره باشگاه پرسپولیس در بیانیه رسمی‌اش به اتفاقات سال‌های گذشته نیز در نوع خود جالب است؛ سال گذشته و در چنین روزهایی بود که محمد رویانیان، مدیرعامل اسبق سرخپوشان در مصاحبه‌ای و البته با تأخیری ۱۰ ساله اعلام کرد ماجرای آب‌های آلوده ربطی به سپاهان نداشت و از داخل باشگاه پرسپولیس توطئه شده بود تا یکی از اتهامات همیشگی باشگاه پرسپولیس به سپاهانی‌ها با اعتراف وی به تاریخ بپیوندد.

شاید حالا نیز باید ۱۰ سال منتظر ماند و دید پشت پرده اتفاقات جنجالی دیدار چهارشنبه شب پرسپولیس و سپاهان چه بوده است؛ در اینکه صحبت‌های هوادار منتسب به سپاهان بسیار زشت بود، تردیدی نیست اما اگر او قتل هم مرتکب شده بود، دادگاه فرصت دفاع و ارائه توضیحات را برایش در نظر می‌گرفت؛ در حالی که جریان رسانه‌ای این کار را انجام نداد و با پوشش یک طرفه اتفاقات روز چهارشنبه سپاهانی‌ها را مقصر اول و آخر دانست.

درگیری هواداران پرسپولیس با هواداران سپاهان در محوطه بیرونی ورزشگاه، توهین هواداران پرسپولیس به پیام نیازمند، رامین رضائیان و امید نورافکن ۳ ملی‌پوش باشگاه سپاهان از زمان حضورشان در زمین برای گرم کردن قبل از شروع مسابقه، پرتاب نارنجک به زمین و انفجار نارنجک بر روی سکو هواداران پرسپولیس و پرتاب اشیا به سمت بازیکنان سپاهان از جمله مواردی بود که همه و همه از چشم مدیران پرسپولیس و رسانه‌های سراسری به دور ماند تا شاهد قضاوت‌های یک طرفه و بعضاً فرافکنی‌های همیشگی باشیم.

در پایان یک بار دیگر باید تاکید کرد بهبود وضعیت فرهنگی ورزشگاه‌های کشور تنها با اقدام مشترک باشگاه‌های پرطرفدار ایران قابل حل خواهد بود و اتهام‌زنی‌های متقابل نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد، بلکه بر آتش اختلافات خواهد افزود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =