• ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر: 53440
  • readingTime: ۲ دقیقه
ETF بیتکوین

هفته گذشته با کاهش قیمت بیت‌کوین تا کانال ۵۷ هزار دلار صندوق‌های ETF به خصوص گری اسکیل خرید بیت‌کوین را در دستور کار قرار دادند و قیمت خیلی سریع به کانال ۶۳ هزار دلار برگشت. در این میان براساس داده‌های شبکه چند میلیارد دلار از سرمایه فعالان بازار در بخش فیوچرز صرافی‌ها لیکویید شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول ۵ هفته گذشته کاهشی بود و در این مدت از بالای ۷۲ هزار دلار به کمتر از ۵۷ هزار دلار رسید. هفته گذشته قیمت بیت‌کوین برای دقایقی کانال ۵۷ هزار دلار را از دست داد ولی خیلی سریع به محدوده بالاتر از ۶۰ هزار دلار بازگشت و هفته را در قیمت ۶۳ هزار دلار به پایان رساند. تحلیل‌گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال تعابیر مختلفی برای کاهش قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها در هفته‌های اخیر دارند. برخی مدعی‌اند این کاهش قیمت تنها یک اصلاح در روند صعودی است و برخی مدعی‌اند فاز صعودی قیمت‌ها در بازار رمزارزها به پایان رسیده است. با این حال صعود پایان هفته بیت‌کوین و سایر رمزارزها دوباره چشم‌انداز فعالان این بازار را روشن کرد و البته نکته مهم افزایش خرید بیت‌کوین در پایان هفته توسط ETF‌ها بود.

پایان اصلاح بیت‌کوین با میلیاردها دلار لیکوییدی!

براساس آمار ورودی صندوق‌های بیت‌کوین پس از یک هفته به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت و تمام صندوق‌ها در یک روز اقدام به خرید بیت‌کوین کردند. گری‌اسکیل یکی از بزرگترین صندوق‌های ETF بیت‌کوین در طول چند هفته گذشته هر روز بیت‌کوین می‌فروخت ولی در روز پایانی هفته گذشته برای نخستین بار بیت‌کوین خرید. بسیاری از فعالان بازار خرید بیت‌کوین توسط صندوق‌های ETF را به معنای پایان روند اصلاحی تعبیر می‌کنند. یکی از این فعالان در صفحه شبکه اجتماعی نوشت: بیت‌کوین از آغاز حرکت صعودی هر بار تا ۲۰ درصد قیمت خود را اصلاح می‌کرد و اصلاح فعلی در این مرحله به پایان رسید. با این حال شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها در محدوده ۵۰ یعنی خنثی قرار دارد.

میلیاردها دلار لیکویید شد!

داده‌های شبکه نشان می‌دهد در طول هفته‌های گذشته با کاهش قیمت بیت‌کوین بیش از میلیاردها دلار از موقعیت‌های خرید در بخش فیوچرز صرافی‌ها به مرز لیکوییدی رسید و بازگشت بیت‌کوین از کانال ۵۷ هزار دلار نیز دوباره زیان صد میلیون دلاری برای فعالان بازار داشت. بخش فیوچرز صرافی‌ها با معاملات اهرمی ریسک بالایی برای فعالان در بازار دارد و همیشه سرمایه بسیاری از تازه‌واردان در این بخش از بین می‌رود. صرافی‌ها پیش از ورود به بخش فیوچرز به کاربران هشدار می‌دهند و از آنها تعهدنامه‌های آنلاین دریافت می‌کنند، با این حال فعالان بازار به ویژه تازه واردها علاقه زیادی برای کار در این بخش دارند.

روز پنج‌شنبه با ریزش قیمت بیت‌کوین به کانال ۵۷ هزار دلار کاربرانی با چند ده میلیون دلاری نیز سرمایه خود را از دست دادند. در ایران نیز برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مدعی‌اند مبالغ چند میلیارد تومانی را در بخش فیوچرز صرافی‌ها از دست داده‌اند این کاربران برای تأیید ادعای خود مدارک مستندی ارائه می‌کنند. کارشناسان بارها به معامله‌گران تازه‌وارد توصیه کرده‌اند در بخش فیوچرز معامله نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =