• ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
  • کد خبر: 53441
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

روند نزولی قیمت سکه و طلای آبشده پس از دو هفته متوقف شد تا قیمت‌ها در بازار طلا وارد فاز صعودی شوند. اگرچه فعالان بازار عقیده دارند با توجه به حجم پایین معاملات نباید به صعود قیمت‌ها دل‌خوش بود. حجم معاملات بازار طلا در هفته دوم اردیبهشت ماه به شدت نزولی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فروردین‌ماه برای بازار طلا پر تقاضا آغاز شد و نتیجه آن شکست سقف تاریخی قیمت سکه و انواع طلا بود ولی هفته پایانی فروردین بازی عوض شد تا قیمت سکه از سقف جدید خود ریزشی شود. قیمت انواع طلا نیز کاهش پیدا کرد و همین روند در هفته اول اردیبهشت‌ماه نیز ادامه داشت تا اینکه در هفته دوم اردیبهشت ماه ورق برگشت و قیمت طلا برمدار صعود قرار گرفت. هفته گذشته بخش عمده‌ای از فعالان بازار طلا معامله‌ای نداشتند ولی قیمت سکه و طلای آبشده دوباره رشد کرد.

قیمت سکه در روز پایانی هفته تا ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز پیش‌رفت ولی در پایان معاملات به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت. باقری یکی از فعالان بازار طلا در مورد نوسانات قیمت‌ها در طول هفته‌گذشته گفت: برای نخستین‌بار پس از شکست سقف تاریخی سکه تا کانال ۳۹ میلیون تومان ریزشی شد و در این محدوده تقاضای خوبی داشت، ما فهمیدیم سکه با قیمت زیر ۴۰ میلیون تومان از نظر خریداران ارزنده است.

افزایش قیمت طلا پس از ۲ هفته

برخی از فعالان بازار معتقدند خریداران اکنون در کانال ۴۱ میلیون تومان از قیمت سکه حمایت می‌کنند ولی اگر این محدوده از دست برود باید منتظر کاهش قیمت‌ها تا کانال ۳۹ میلیون تومان باشیم. در بازار طلای آبشده نیز شرایط به همین صورت است روند نزولی قیمت طلای آبشده پس از ۲ هفته متوقف شد. دهه دوم فروردین ماه طلای آبشده سقف قیمتی جدیدی در کانال ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ثبت رساند ولی هفته گذشته تا کانال ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت. بسیاری از فعالان بازار منتظر کاهش قیمت طلای آبشده تا محدوده ۱۳ میلیون تومان بودند ولی تقاضا در بازار طلای آبشده افزایش یافت و قیمت‌ها دوباره به کانال ۱۵ میلیون تومان برگشت، اگرچه در معاملات پایان هفته طلای آبشده کار خود را در محدوده ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به پایان رساند.

افزایش قیمت طلا پس از ۲ هفته

باقری فعال بازار طلای اصفهان در مورد نوسانات هفته گذشته گفت: طلای آبشده در محدوده ۱۴ میلیون تومان پرتقاضاست و شاید این هفته به کانال ۱۵ میلیون تومان بازگردد. هفته گذشته بخشی از معامله‌گران بازار طلا در واکنش به قوانین جدید، معامله خاصی نکردند. بررسی داده‌های گذشته نشان می‌دهد در هر بازه زمانی با کاهش معاملات از سوی فعالان بزرگ‌تر بازار طلا قیمت‌ها بر مدار نزول قرار می‌گیرد. باقری در این‌باره گفت: اگر معاملات بازار طلا این هفته با حجم بیشتری انجام شود باید انتظار رشد قیمت‌ها را داشته باشیم، در غیر این صورت نه طلای آبشده و نه سکه قدرت شکست روند نزولی و آغاز موج صعودی را ندارند. بسیاری از فعالان بازار طلا پس از تصویب قوانین مالیاتی جدید فعالیت خود را تا زمان شفافیت بیشتر قوانین کاهش داده‌اند و این مسئله حجم معاملات را به شدت نزولی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =