• ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
  • کد خبر: 53549
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد سبز

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد یاسر طیب نیا گفت: این سند پنج ساله تدوین شده و در همه فرآیندهایی که به تولید فولاد سبز و بدون کربن و آلایندگی می‌انجامد طرح‌های تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرایند احیا سنگ آهن که در نهایت به تولید آهن مذاب و فولاد منتهی می‌شود برای حذف کربن و جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدید پذیرطراحی شده که در حال پیگیری و اجرای آنها هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از قراضه‌های آهن در چرخه تولید به جای سنگ آهن هم خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه‌های خورشیدی هم به دنبال استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر هستیم مانند آنچه در شرق اصفهان در حال ساخت است.

محمد یاسر طیب نیا همچنین افزود: این تغییر رویکرد البته بدون حمایت دولت (مثلاً معافیت‌های مالیاتی برای فولادسازهایی که فولاد سبز تولید می‌کند) محقق نمی‌شود.

ایران کنوانسیون ۲۰۱۵ (توافق نامه تغییرات اقلیمی پاریس) را امضا کرده و کشورهای امضا کننده متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ رد پای کربن را از تولید فولاد حذف کنند چرا که در غیر این صورت صادراتشان محدود و تعرفه بندی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =