مدیرعامل شرکت ملی گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در مقایسه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ باید بگویم مصرف گاز خانگی ۳.۱ درصد کاهش و گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع عمده و مخازن نفتی به ترتیب ۱۱، ۶ و ۶۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی گاز امروز، پنجشنبه، بیستم اردیبهشت ماه در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز در این نشست گفت: ظرفیت پالایشی گاز کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ابتدای شروع فعالیت دولت به میزان ۵۶.۶ میلیون متر مکعب به ازای هر روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: گاز تحویلی به شبکه نیز با افزایش ۲۵ میلیون متر مکعبی از روزانه ۷۸۹ به ۸۱۴ میلیون متر مکعب افزایش یافته است. تولید میعانات گازی نیز از ۱۹۸ به ۲۵۹ میلیون بشکه در سال رسیده است.

چگنی توضیح داد: طول خطوط لوله انتقال گاز ایران در دولت فعلی ۱۷۹۵ کیلومتر افزایش یافته و ۵ ایستگاه تقویت فشار به بهره‌برداری رسیده و ۱۷ تربوکمپرسور نصب شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در دولت سیزدهم گازرسانی به ۵۰ شهر جدید و ۶۴۰۰ روستای جدید انجام شده است.

وی به کاهش مصرف گاز خانگی اشاره کرد و افزود: درباره مقایسه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ باید بگویم مصرف گاز خانگی ۳.۱ درصد کاهش و گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع عمده و مخازن نفتی به ترتیب ۱۱، ۶ و ۶۳ درصد افزایش یافته است.

چگنی گفت: با تقویت اسکله‌های صادراتی، میزان تزریق گازمایع به خط لوله ۵۰ درصد کاهش یافته است. در سال گذشته خط لوله ۷۳ کیلومتری تربت‌جام به صالح‌آباد نیز تکمیل شد تا گاز تربت جام در سرما به صورت پایدار انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید کرد: زمان صادرات گاز ایران به عراق طی دو قرارداد بغداد و بصره به اتمام رسیده بود که با انجام مذاکرات به مدت ۵ سال دیگر طی یک الحاقیه تمدید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =