• ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 54195
  • readingTime: ۲ دقیقه
لیگ قرآنی

گردهمایی دختران لیگ قرآنی فولادمبارکه به منظور تداوم برنامه‌های فرهنگی و تربیتی برای نوجوانان فولادی و حفظ شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد سامونی، رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه، در حاشیه این برنامه اظهار کرد: به مناسبت ایام دهه کرامت، دختران مشارکت‌کننده در لیگ قرآنی دعوت شدند تا به‌منظور حفظ و تداوم ارتباطات، در قالب یک گردهمایی در برنامه‌ای شاد و فرهنگی شرکت کنند.

وی ادامه داد: این دختران در بهمن‌ماه سال گذشته به گروه‌های بیست‌نفره تقسیم شده بودند و هر گروه یک مربی و پشتیبان داشت و هر هفته یک چالش قرآنی برای آن‌ها طراحی شده بود. در کنار این مسائل قرآنی، فعالیت‌های جذاب و خلاقانه‌ای برای آن‌ها تدارک دیده شده بود که برای نوجوانان جاذبه ایجاد شود.

سامونی با اشاره به پایان مسابقات قرآن در ۱۸ اسفندماه و افزایش درخواست خانواده‌ها برای حفظ این برنامه‌ها تصریح کرد: تاکنون برنامه‌های مختلفی برگزارشده و به همین منظور برای بعد از فصل امتحانات برای نوجوانان برنامه‌ریزی خواهد شد.

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه میزبان حدود ۱۰۰ نفر از فرزندان خانواده فولاد مبارکه بودیم تا با پشتیبان‌ها ملاقات حضوری داشته باشند. در این برنامه، رقابت‌های ایستگاهی از جنس بازی و نشاط و افزایش انرژی و همچنین گپ و گفت با محوریت «بانوی قهرمان» در میان آن‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه برای اشاعه و گسترش این نوع برنامه‌ها مصمم هستیم، گفت: سایر فرزندان فولاد مبارکه را که امکان حضور نداشتند نیز با گسترش این برنامه‌ها در چند مرحله مشارکت خواهیم داد. این امر منجر به ارتباط با نوجوانان فولادی می‌شود و مدل جذاب و گروهی به‌منظور تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی بر خانواده‌های فولاد است.

برگزاری گردهمایی دختران لیگ قرآنی فولادمبارکه

از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برنامه‌ای با ۱۲ چالش قرآنی برای حدود ۴۰۰ نوجوان فولادی اجرایی شد

سلیمه براتی، مدیر فرهنگی و تربیتی مؤسسه «لبخند خدا» و مسئول برگزاری این برنامه نیز بیان داشت: از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برنامه‌ای با ۱۲ چالش قرآنی برای حدود ۴۰۰ نوجوان فولادی اجرایی شد که هر ۲۰ نفر از آن‌ها یک پشتیبان داشتند. چالش‌ها بر اساس نیاز و ذائقه نوجوانان ازجمله خودشناسی، هستی‌شناسی، معادشناسی، خداشناسی، کتاب‌شناسی و… بود.

وی ادامه داد: هر هفته یک مهارت و یک مطلب علمی با تدوین یک سناریو در بین نوجوانان عملیاتی شد که نوجوانان در آن نقش‌آفرینی می‌کردند و به یافته‌هایی از قبیل حل مسئله، تفکرافزایی، کارهای گروهی، تدبر در قرآن و زندگی و انس با قرآن و.. دست پیدا می‌کردند.

سلیمی با بیان اینکه ۸۰ درصد بازخوردها از جانب والدین و فرزندان با رضایت حداکثری بود، گفت: از اسفندماه تاکنون رویدادهای حضوری مختلفی برگزار گردید و روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه برنامه جشن، اردو و بازی دختران فولاد ۱۲ تا ۱۸ ساله برپا شد. آشنایی با هویت خود و زنان موفق ایرانی و شاخص‌ها و ویژگی‌های آن‌ها از اهداف این برنامه بوده که با شعار «چرا من نه؟» اجرایی شد. همه نوجوانان در کارگروه‌ها با عنوان‌های مختلف خبرنگار، تدوینگر، نویسنده، بازیگر، راوی و… نقش بازی می‌کنند و به یکدیگر کمک می‌کنند و در کنار آن به بازی‌ها و رقابت می‌پردازند. در پایان نیز تزئین کیک را دارند که خلاقیت و سرعت و حتی بهینه مصرف کردن را آموزش می‌بینند.

وی هدف اصلی برگزاری این برنامه را آموزش دختران و القای این گزاره دانست که آن‌ها خلاقانه‌ترین خلقت روی زمین هستند و باید قدردان وجود و هستی خود باشند و می‌توانند بازیگر نقش اول نمایشنامه زندگی خود باشند و افزود: این روند باید تکثیر شود و برای همه نوجوانان، برنامه و مطالب و مفاهیم لازم ترویج داده شود؛ به‌نحوی‌که یک بسته فرهنگی و تربیتی آماده و حتی به سایر سازمان‌ها، نهادها و روستاها ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =