• ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر: 55107
  • readingTime: ۲ دقیقه
هنرستان‌

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: بزرگ‌ترین هنرستان استان در شهر بوشهر و با همکاری سازمان انرژی اتمی با ۱۸ کلاس و با اعتبار اولیه ۹۰۰ میلیارد ریال و مدرسه‌ای خیرساز نیز با هفت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در بوشهر در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ابراهیم احمدی اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و کلاس‌های درس در این استان هزینه شد.

وی افزود: این سند بر اساس رشد جمعیت، ورودی کلاس اولی به مدارس، مهاجرت مردم، نیاز مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان بوشهر در ۱۰ شهرستان برای ۶ سال تدوین شده است.

مدیر کل نوسازی تجهیز و توسعه م استان بوشهر اظهار کرد: از تعداد یک هزار و ۸۰۰ کلاس پیش بینی شده برای احداث، ۸۶۲ کلاس ساخته و تحویل شد و با توجه به اینکه از برنامه پیش بینی شده جلو هستیم انتظار می‌رود به جای سال ۱۴۰۶، سال ۱۴۰۵ این تعداد کلاس به شکل کاملی ساخته شود.

احمدی بیان کرد: بزرگ‌ترین هنرستان استان در شهر بوشهر و با همکاری سازمان انرژی اتمی با ۱۸ کلاس و با اعتبار اولیه ۹۰۰ میلیارد ریال و مدرسه‌ای خیرساز نیز با هفت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در بوشهر در حال احداث است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در این دولت پایه‌ریزی شده طرح شاداب‌سازی مدارس به نام شهید عجمیان است که ۱۰۰ مدرسه با اعتبار ۱۴۴ میلیارد ریال برای نوسازی تجهیزات و همچنین رنگ آمیزی کلاس‌ها صرف شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته ۱۰۶ طرح آموزشی با اعتبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام و ۸۶۲ کلاس درس به ظرفیت آموزش و پرورش اضافه شد.

احمدی ادامه داد: در قالب تفاهم استانداری با سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ۲۵ هزار میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی در این استان هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: از اعتبارات یاد شده ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز توسط سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس تأمین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر با بیان اینکه مدارس و کلاس کانکسی در استان بوشهر جمع‌آوری شده است، گفت: در مناطق عشایری استان بوشهر ۱۳ سیاه چادر در امر آموزش دانش‌آموزان عشایری فعالیت می‌کند که با مشارکت خیرین ساخت مدارس در این نقاط به‌زودی آغاز می‌شود.

احمدی تصریح کرد: اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر در استان بوشهر ۱۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر افزود: پارسال ۹۶ درصد اعتبارات این اداره کل تخصیص یافت که نقش مهمی در اجرای طرح‌های مدرسه سازی داشت.

وی گفت: تعداد دانش‌آموزان استان بوشهر از ۲۴۶ هزار نفر سال تحصیلی گذشته امسال به ۲۵۵ هزار نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =