قطار

مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در رابطه با بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش ایراسین، مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی گفت: در خصوص بیمه‌نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی یک شیوه‌نامه‌ای را از اسفندماه سال گذشته به شرکت‌های بیمه ابلاغ کردیم و شرکت‌های بیمه در حال راه اندازی موارد ابلاغی هستند تست‌هایی گرفته شده، جواب تست‌های عملیاتی مثبت بوده و شرکت‌های بیمه امکان صدور بیمه‌نامه را دارند.

صادق کیان در ادامه اظهار کرد: این بحث دو جنبه دارد یک اینکه بیمه‌مرکزی به عنوان نهاد تنظیم‌گر کنترل کار را انجام می‌دهد، اما لازم است که در نرم افزارهای شرکت بیمه هم تغییراتی انجام و بروز رسانی در این نوع بیمه شکل گیرد بعد از ابلاغ بیمه‌مرکزی شرکت‌های بیمه هم برای انجام آن گام برداشتند.

وی گفت: باید اشاره کرد در انتهای سال گذشته هم جدول تعرفه حق بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی برای امسال توسط معاونت نظارت بیمه مرکزی ابلاغ شده است و امیدواریم تا انتهای ماه آینده (تیرماه) در صورت آمادگی شرکت‌های بیمه امکان صدور این بیمه‌نامه‌ها را داشته باشیم.

مدیر توسعه و نوآوری مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی همچنین اظهار کرد: شرکت‌های بیمه بستری دارند که فرآیند بیمه‌گری باید در آن نهادینه شود برای بیمه شخص ثالث این موضوع اتفاق افتاده، اما به دلیل مفاهیمی که در بحث ریلی وجود دارد لازم است تغییراتی ایجاد، پیاده سازی و بعد به شکل کلی عملیاتی شود که این اقدامات از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و بیمه مرکزی این اقدامات را پیگیری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =