معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث از بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث ناوگان مشمول طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خبر داد.

به گزارش ایراسین، سید کاظم عزیزی اظهار کرد: در اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث مبنی بر عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، این طرح تاکنون در بخش ناوگان گازوئیل سوز، تاکسی‌های درون و برون‌شهری و همچنین وانت‌بارها عملیاتی شده است.

وی افزود: با اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، ۷۶ هزار خودروی گازوئیل سوز، ۲۸ هزار تاکسی و ۳۰۸ هزار وانت‌بار فاقد بیمه شناسایی شدند که در واقع حدود ۱۰ درصد از ناوگان در هر کاربری فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث بوده‌اند.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث با بیان اینکه به مالکان این گروه از خودروها در مرحله اول اطلاع رسانی و هشدار لازم نسبت به عدم تخصیص سهمیه سوخت در صورت عدم تمدید بیمه‌نامه داده شد و سپس مورد اعمال ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث قرار گرفتند، گفت: دارندگان این ناوگان که بسیاری از آنها سال‌های متمادی فاقد بیمه بوده‌اند و طبیعتاً مشمول جرایم قابل توجه نیز شده‌اند.

عزیزی تصریح کرد: با هدف جذب و تشویق این دسته از مخاطبان و تسهیل امکان دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث، پیگیری‌هایی از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و بیمه مرکزی داشته و پیشنهاد کردیم تا این گروه در صورت مراجعه جهت دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث، مشمول بخشودگی جرایم قرار گرفته و صرفاً حق بیمه سالانه را پرداخت کنند که با موافقت صورت گرفته مقرر شد به مناسبت ایام عید سعید قربان و عید غدیر خم به مدت ۲۰ روز از ۲۸ خرداد ماه تا ۱۶ تیرماه سال جاری، ۱۰۰ درصد مبلغ جریمه برای دارندگان این دسته از ناوگان فاقد بیمه، بخشیده شود.

بر اساس گزارش ایسنا، معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به همه دارندگان خودروهای فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث که طی ماه‌های اخیر مشمول عدم دریافت سهمیه سوخت واقع شدند توصیه کرد تا نسبت به فرصت پیش رو جهت اخذ بیمه‌نامه اقدام و علاوه بر برخورداری از بخشودگی جرایم، مشمول برقراری مجدد سهمیه سوخت قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =