کفش

فروشندگان کفش برند در اصفهان جشنواره‌های فروش بسیاری برای عرضه کفش‌های ۲۰۲۳ به راه انداخته‌اند. آنها قیمت کفش‌های مارک را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش داده‌اند، زیرا به زودی کالکشن ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. همین امروز هم کالکشن ۲۰۲۴ بعضی از برندهای چینی در بازار اصفهان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فروشگاه‌های عرضه‌کننده کفش برند از چند هفته قبل جشنواره‌های فروش بزرگی به راه انداخته‌اند و اجناس خود را با تخفیف‌های چشم‌گیری می‌فروشند. جشنواره فروش بعضی از آنها با عناوینی مانند "یکی بخر، سه تا ببر" در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی برپا کرد و امروز نیز اجناس خود را با حراج‌هایی تا ۶۰ درصد تخفیف می‌فروشند. دلیل آغاز این جشنواره‌های فروش ورود کالکشن جدید و کفش‌های ۲۰۲۴ به بازار اصفهان است.

تولیدکنندگان بزرگ کفش در جهان تاریخ تولید محصولات خود را درون کفش درج می‌کنند و هر سال میلادی با توجه به فصل مدل‌های جدیدی عرضه می‌کنند. اکنون با حدود ۶ ماه تأخیر جدیدترین کفش‌های مارک یکی پس از دیگری وارد بازار اصفهان خواهند شد و مارک‌فروشان باید سریع‌تر مدل‌های قدیمی را با قیمت حراجی بفروشند. بیشترین درصد تخفیف مربوط به برندهای چینی است. دو برند چینی ۳۶۱ درجه و پیک از ماه گذشته محصولات خود را با تخفیف ۲۰ تا ۶۰ درصد حراج کردند. قیمت نهایی کفش‌های مارک در این حراج‌ها کمتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در مقابل کالکشن جدید با قیمتی بالاتر از ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

امروز قیمت کفش‌های دو برند چینی از کفش‌های های‌کپی و غیر برند بازار نیز ارزان‌تر است، زیرا قیمت مدل‌های جدید کفش‌های های‌کپی به بیش از ۳ میلیون تومان می‌رسد. در مقابل با ۳ میلیون تومان امکان خرید هیچ کفش برند دیگری به جز برندهای چینی نیست. سایر برندهای خارجی نیز جشنواره‌های فروش بزرگی به راه انداخته‌اند ولی قیمت محصولات آنها به مراتب بالاتر از برندهای چینی است. متوسط قیمت کفش‌های اسکیچرز پس از این حراج‌ها بالاتر از ۴ میلیون تومان است و در بعضی از مدل‌ها به ۶ میلیون تومان می‌رسد. ضمن اینکه هنوز کالکشن جدیدی از کفش‌های اسکیچرز در بازار اصفهان عرضه نشده است.

فروشگاه‌های نایک و آدیداس با تأخیر حراج را آغاز کردند. قیمت کفش‌های این دو برند معتبر پیش از حراج بالاتر از ۱۰ میلیون تومان بود و در بعضی از مدل‌ها به بیش از ۲۰ میلیون تومان می‌رسید ولی امروز با قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان حراج شده‌اند. برای مثال قیمت یک جفت کفش نایک از ۱۲ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان کاهش یافته است. قیمت کفش‌های آدیداس نیز به همین منوال تعیین شده است ولی هنوز کالکشن خاصی از محصولات جدید آنها در اصفهان عرضه نمی‌شود. فروشگاه‌داران مدعی‌اند کالکشن جدید کفش‌های نایک و آدیداس ماه آینده به اصفهان می‌رسند و آنها از امروز با حراج محصولات قدیمی به استقبال کالکشن جدید رفته‌اند.

برند ریبوک نیز مانند سایر برندها حراج کالکشن جدید را با تخفیف بین ۲۰ تا ۵۰ درصدی آغاز کرده است. قیمت محصولات این برند پس از حراج بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است ولی در فروشگاه برندهای ایرانی خبری از حراج نیست. برندهای معروف بازار اصفهان مانند کفش شاهین و کفش بهشتیان زودتر محصولات جدید خود را عرضه می‌کنند و مانند برندهای خارجی حراج‌های بزرگی ندارند ولی برند ایرانی پاما پا به پای خارجی‌ها بعضی از محصولات خود را با تخفیف ۴۰ درصدی عرضه می‌کند.

بزرگترین حراج کفش‌های برند در اصفهان تا چند هفته دیگر با ورود کامل کالکشن‌های ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و فروشگاه‌داران اگرچه به مناسبت‌های مختلف جشنواره‌های فروش متفاوتی دارند ولی تا زمان ارائه کالکشن ۲۰۲۵ خبری از حراج نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =