معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت اجتماعی به این سمت حرکت کرده تا با مشارکت مردم فهیم منطقه، مبتنی بر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها برای توسعه و آبادانی و توانمندسازی ساکنین این روستاها و مناطق برنامه‌ریزی انجام دهد. در این فرایند مردم به یک ثروت یا نظام امرارمعاش پایدار دست می‌یابند.

علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه، در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آئین رونمایی از سندهای پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در قوانین مترقی نظام اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری ما به اسنادی غنی دست می‌یابیم که با استناد و اتکا به آن‌ها می‌توانیم حکمرانان مطلوبی برای نظام اسلامی و هر بخش از کشور عزیزمان باشیم. در قانون اساسی ما تأکید بسیار زیادی بر مقوله تعاونی‌ها شده است. در تعاونی‌ها مردم به مشارکت فراخوانده می‌شوند در کنار یکدیگر هم‌افزایی و توان‌افزایی ایجاد می‌کنند. در مجموع این توان‌افزایی‌ها و هم‌افزایی‌ها به کسب ثروت بیشتر و تقویت قدرت پیشرانه کشور و در نهایت به اتفاقات خوبی برای کشور منجر می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال در سخنان خود در حوزه تولید، به نکته‌ای اشاره کردند که راه را برای حکمرانان تبیین و چشم‌اندازی روشن برای آن‌ها باز می‌کند. اینکه ایشان امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» خواندند در واقع تقویت همان نگاه تعاونی‌هاست.

کاظمی گفت: در فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور، حتماً باید به آبادانی کشور و به‌خصوص مناطق پیرامون کارخانه توجه ویژه داشته باشیم و فولاد مبارکه این قبیل اقدامات را از محل بودجه‌ای که به مسئولیت‌های اجتماعی تخصیص داده است انجام می‌دهد. البته این شرکت طی چند سال اخیر، حوزه مسئولیت اجتماعی را با تغییر نگرش دنبال کرده و تلاش می‌کند طبق مثل معروف که آموزش ماهیگیری بر دادن ماهی اولویت دارد، راه‌های کسب ثروت و حل مشکلات را به مردم آموزش دهد.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: با این تغییر نگاه، فولاد مبارکه مسئولیت‌های اجتماعی خود را به بخش‌های موردنیاز معطوف می‌سازد، مثلاً با مشارکت مردم فهیم، اهالی و نخبگان روستاها، سندی مبتنی بر زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها استخراج و بر اساس آن، نیاز آن منطقه یا روستا برای توسعه و آبادانی را مشخص می‌کند.

وی افزود: با این اقدام، مردم زمینه‌های رشد و توسعه‌ای را که در افق فکری خود ترسیم کرده‌اند با فولاد مبارکه در میان می‌گذارند. در ادامه، این افکار و رویکردها علمی‌سازی می‌شود و در نهایت و پس از طی مسیر علمی‌سازی، به یک سند می‌رسیم. در اینجا ایستگاهی ایجاد می‌شود و در آن افراد فراخوانده می‌شوند.

کاظمی در ادامه گفت؛ در این حالت است که هم‌افزایی ایجاد شده و نوبت به توان‌افزایی می‌رسد. در این مرحله، غنی‌سازی آن افکار صورت می‌گیرد و محصول موردنظر یا ایده مطرح‌شده به دست خود مردم و تسهیلگریِ فولاد مبارکه تولید یا پیاده‌سازی می‌شود. در این فرایند است که مردم به ثروت یا نظام امرارمعاش پایدار دست می‌یابند.

امروز خیلی خوشحالیم که در چهارمین ایستگاه رویداد رستا قرار گرفته‌ایم و شاهد سند پیشرفت آبادانی منطقه مبارک و لنجان هستیم. امیدواریم بتوانیم با همه این همکاری‌ها و توان‌افزایی‌ها، گام‌های مؤثر و سریعی برای رضایتمندی هرچه بیشتر مردم منطقه و آبادانی کشور برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =