کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره دنیای فوتبال به ۴۰ سالگی نزدیک‌تر می‌شود و به زودی شاهد خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کریستیانو رونالدو در ۳۹ سالگی به یورو ۲۰۲۴ راه پیدا کرده و خیلی‌ها بر این باورند که این تورنمنت آخرین تورنمنت بزرگ اسطوره پرتغالی خواهد بود. انتقال رونالدو به عربستان شایعه بازنشستگی او را پررنگ‌تر کرد، اما این‌طور که از شواهد پیداست، رونالدو قصد ندارد به این زودی از فوتبال خداحافظی کند.

النصر یکی از بهترین تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی است و رونالدو ستاره درخشان این تیم است. او در این فصل فرمی استثنایی از خود نشان داد و در ۵۱ بازی ۵۰ گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن لیگ شد. ۳۵ گل او در ۳۱ بازی لیگ، باعث شده که از ستارگان بسیار جوان‌تری مانند الکساندر میتروویچ، تالیسکا، سادیو مانه، کریم بنزما و ریاض محرز بالاتر برود. قرارداد فعلی او با النصر نیز تا ژوئن ۲۰۲۵ اعتبار دارد و با توجه به اینکه هر سال ۲۱۵ میلیون دلار (۱۷۰ میلیون پوند) درآمد دارد، بعید است که قرارداد را فسخ کرده و از این مقدار پول چشم‌پوشی کند.

کریستیانو رونالدو

رونالدو در حال حاضر بیشترین تعداد بازی ملی را در تاریخ فوتبال داشته و تنها بازیکنی است که بیش از ۲۰۰ بازی برای کشورش انجام داده است. او همچنین بهترین گلزن رسمی تاریخ فوتبال است. مجموع گل‌های رونالدو در تمامی رقابت‌ها به رقم خیره‌کننده ۸۹۵ می‌رسد و ۶۰ گل از نزدیکترین رقیبش لیونل مسی جلوتر است. با در نظر گرفتن آمار گلزنی او در باشگاه و کشور، تنها دو یا سه فصل دیگر طول می‌کشد تا به مرز ۱۰۰۰ گل در دوران حرفه‌ای خود برسد. بنابراین بعید است که CR7 قبل از رسیدن به این رقم شگفت‌انگیز از فوتبال کنار برود. او قبلاً گفته بود که تا ۴۰ سالگی بازی خواهد کرد و بعد از آن شرایط جسمی و روحی خود را در نظر خواهد گرفت و اگر همه چیز خوب باشد به بازی در سطح حرفه‌ای ادامه خواهد داد.

کریستیانو رونالدو

گزارش‌های زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه رونالدو مایل است قراردادش با النصر را تا ۲۰۲۷ تمدید کند، و به این ترتیب در ۴۱ سالگی در جام جهانی ۲۰۲۶ نیز می‌تواند حضور پیدا کند. اما خودش تا به حال به سوالات در مورد زمان بازنشستگی‌اش پاسخ واضحی نداده است. او اوایل امسال در مصاحبه‌ای به شوخی عنوان کرده بود که یک دهه دیگر نیز بازی خواهد کرد: «صادقانه بگویم الان نمی‌دانم، البته که به زودی بازنشسته خواهم شد. منظورم از به زودی، ۱۰ سال دیگر است. شوخی می‌کنم! نمی‌دانم، ببینیم چه می‌شود.»

او چند روز قبل از آغاز جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ اعتراف کرد که به پایان دوران باشکوه خود نزدیک می‌شود، اما در عین حال اذعان داشت که الان قصد ندارد کفش‌هایش را آویزان کند. او به SporTV گفت: «می‌دانم که سال‌های زیادی برایم در فوتبال باقی نمانده، و همانطور که اسپانیایی‌ها می‌گویند، هر سال هدیه‌ای است که می‌گذرد و من می‌توانم به بازی ادامه دهم. بازی کردن بعد از ۳۵ یا ۳۶ سالگی موهبت است، اکنون من ۳۹ ساله هستم و هر سال سعی می‌کنم از بازی لذت ببرم. مهم این است که از نظر جسمی و روحی خوب باشیم تا بتوانیم به تیم کمک کنیم. و همانطور که می‌دانید من با عشق مادام‌العمر به تیم ملی متحد شده‌ام. ۲۰ سال است که اینجا هستم و فقط می‌خواهم ادامه دهم. من عاشق فوتبال هستم. هر مسابقه‌ای خاص است، بودن در یورو با پرتغال باعث افتخار است، مثل رویاست، مانند زمانی که ۲۰ ساله بودم.»

کریستیانو رونالدو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =