• ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 56310
  • readingTime: ۲ دقیقه
باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در مازندران، گیلان، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان، بارش شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش ابر، رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، بارندگی وزش باد و کاهش دما ادامه خواهد داشت و در شرق گیلان و غرب مازندران، بارش شدت دارد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه و شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق انتظار می‌رود و روز یکشنبه در این مناطق بارندگی به صورت ضعیف رخ می‌دهد و در شرق و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی گفت: تا روز جمعه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود و از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف، همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای این مرکز استان به ۴۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای این مرکز استان، بین ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، همراه با وزش باد شدید، گردوخاک و هوا ناسالم با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =