• ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
  • کد خبر: 56312
  • readingTime: ۱ دقیقه
تولید فولاد

بنا بر آخرین آمار انجمن جهانی فولاد در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی رتبه تولید فولاد میانی ایران در جهان از ۱۰ به ۹ ارتقا پیدا کرد و ایران در تولید گوی سبقت را از برزیل ربود.

به گزارش ایراسین، انجمن جهانی فولاد آخرین آمار تولید جهانی فولاد را منتشر کرد. بنا بر این آمار در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا می) ۷۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول میانی فولادی در جهان تولید شد. این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۰.۱ درصد کاهش داشت.

حجم تولید فولاد جهان در ماه پنجم سال ۲۰۲۴، ۱۶۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود و نسبت به ماه می سال ۲۰۲۳، ۱.۵ درصد افزایش داشت.

ایران همواره دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد میانی جهان بود، با این حال این رتبه در پنج ماهه سال ۲۰۲۴، به نهم ارتقا یافت و ایران گوی سبقت را از برزیل ربود. پیش از این برزیل رتبه نهم تولیدکنندگان بزرگ جهان را در اختیار داشت و این جایگاه در ماه می به دهم تنزل پیدا کرد. تولید فولاد برزیل در ماه می امسال نسبت به ماه می سال گذشته میلادی ۷.۴ درصد افت داشت.

ایران در این پنج ماهه، ۱۴ میلیون تن فولاد تولید کرد و تولید آن نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۹.۱ درصد افزایش داشت؛ ایران همچنین در ماه می ۲۰۲۴، ۳میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد و تولید آن نسبت به ماه می سال ۲۰۲۳، ۲.۱ درصد رشد داشت.

در پنج ماهه سال ۲۰۲۴، چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان و ترکیه به ترتیب رتبه‌های یک تا هشت تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

بر اساس گزارش چیلان، تولید فولاد میانی چین در این پنج ماهه ۴۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در ماه می ۹۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود. تولید فولاد چین در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش داشت و در ماه می امسال ۲.۷ درصد بیشتر از ماه می پارسال بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =