به گزارش ایراسین، تب و تاب واردات خودروهای برقی بدون ایجاد زیرساختهای مناسب بزودی منجر به چالش برای مشتریان این محصولات خواهد شد.
این نوع واردات بی رویه توأم با عدم توسعه رفتار و فرهنگ رانندگی، در آینده نزدیک سبب چالش تأمین قطعه برای مالکان خودروهای برقی خواهد شد.
به تازگی برخی از شرکتهای وارد کننده خودرو اقدام به واردات محصولات آئودی کردند. با توجه به سابقه نه چندان مقبول این برند آلمانی در کشور، باید از شرکتهای واردکننده پرسید؛ قطعات برند آئودی چگونه تأمین میشود؟ چند نمایندگی توسط این شرکتها برای عرضه خدمات پس از فروش به محصولات برقی آئودی احداث شده است؟
وضعیت شارژ غیرقابل قبول
برخی از خودروهای برقی به باتریهای با ظرفیت بالا مجهز هستند، در این میان اگر خودرویی با باتری ۲۰۰ کیو واتی مجهز باشد، با دستگاههای شارژ خانگی که ظرفیت بیشتر از ۳ کیلووات ندارند، بیشتر از ۸ ساعت زمان جهت شارژ نیاز دارند.
در اینجا باید از شرکت مپنا به عنوان تولید کننده خودروهای برقی سوال کرد که قیمت ایستگاه شارژ خانگی چقدر است؟ تاکنون این شرکت چند دستگاه از این نوع شارژرها فروخته؟ آیا مالکان خودروهای برقی میتوانند از این دستگاهها در خانه استفاده کنند؟ شاید نیاز باشد که شرکت مپنا در خصوص تولید ایستگاههای شارژ باید شفاف سازی کند.
شرکتهای واردکننده یا مونتاژ کننده خودروهای برقی، تاکنون چند پک باتری جهت ارائه خدمات پس از فروش یا خرابی احتمالی تأمین کردند؟
ارسال نظر