آمبولانس‌

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به هوشمندسازی کارت معاینه طبی آمبولانس‌های خصوصی، گفت: مراکز درمانی در صورت نیاز به خدمات آمبولانسی می‌توانند با مراکز آمبولانس خصوصی دارای کارت هوشمند معاینه طبی قرارداد امضا کنند.

به گزارش ایراسین، جعفر میعاد فر با بیان اینکه جابجایی بیماران بین مراکز درمانی به عنوان بخشی از زنجیره درمان، اجتناب ناپذیر و حائز اهمیت است، افزود: این جابجایی توسط آمبولانس‌ها، تابع استانداردها و دستورالعمل‌های مربوطه بوده تا ضمن حفظ فرآیند زنجیره درمان بیمار و مددجو، انتقال با ضریب ایمنی بالا صورت پذیرد.

وی ادامه داد: سازمان اورژانس کشور در راستای وظایف قانونی محوله در اساسنامه و ایفای نقش نظارتی خود در حوزه ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی و ضرورت شناسنامه دار شدن آمبولانس‌های دارای مجوز قانونی، در دولت سیزدهم نسبت به طراحی و ابلاغ کارت هوشمند معاینه طبی آمبولانس اقدام کرده که به راحتی و با اسکن نمودن QR Code مندرج در کارت می‌توان هویت و اصالت آمبولانس را مشاهده کرد و این پروژه در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور عملیاتی شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: افزایش ضریب انتقال ایمن بیماران و همچنین اتخاذ تدابیر بازدارنده از فعالیت آمبولانس‌های غیر مجاز (فاقد مجوز قانونی) در مراکز درمانی، در گرو مشارکت و هماهنگی میان حوزه معاونت درمان و مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی است.

میعاد فر یادآور شد: مسئولان مراکز درمانی در صورت نیاز به خدمات آمبولانسی می‌بایست مطابق دستورالعمل نسبت به عقد قرارداد با مراکز مجاز ارائه خدمات آمبولانس خصوصی با آمبولانس‌های دارای کارت هوشمند معاینه طبی اقدام کنند.

وی گفت: مردم نیز هنگام درخواست آمبولانس خصوصی باید به این موضوع دقت کرده و در صورت مشاهده فعالیت آمبولانس غیر مجاز و هر گونه تخلف دیگر، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ اعلام و پیگیری کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور نیز پیش‌تر گفته است: قرارداد ۵۰۰ دستگاه آمبولانس منعقد شده که تا پیش از رسیدن اربعین حسینی ۲۵۰ دستگاه از گمرک ترخیص و ۲۵۰ دستگاه دیگر تا پایان شهریور توزیع می‌شود.

محمدجعفر میعاد فر اظهار کرد: علاوه بر این مناقصه‌ای برای خرید ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در حال انجام است که امید می‌رود برای امسال و سال آینده به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: همچنین قسمتی از اعتبارات ارزی باقی مانده از گذشته برای خرید ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه خودرو آمبولانس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان خودرویی از ظرفیت خیران نیز استفاده می‌شود گفت: مجوز ورود یک هزار دستگاه آمبولانس توسط خیران از دولت دریافت شده است.

میعاد فر اضافه کرد: این آمبولانس‌ها با ۵۰ درصد هزینه تمام شده در داخل کشور توسط خیران خریداری و وارد کشور می‌شود همچنین کار تشریفات گمرکی و معافیت‌ها توسط سازمان اورژانس پیگیری می‌شود.

وی از خیرانی که قصد تجهیز پایگاه‌های اورژانس یا بیمارستان نزدیک محل سکونت خود به آمبولانس دارند خواست در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

افتتاح بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی

۳۳ دستگاه موتورلانس جدید، بزرگ‌ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC) به بهره برداری رسید.

در ابتدای دولت مردمی، ۱۵۰ دستگاه موتورلانس در استان تهران فعال بود و با تدابیر اتخاذ شده، اکنون با تزریق ۳۳ دستگاه، ناوگان موتورلانس به ۲۶۴ دستگاه افزایش یافت.

در ابتدای دولت سیزدهم زمان رسیدن بر بالین آمبولانس، ۲۵ دقیقه و موتورلانس ۱۷ دقیقه در استان تهران بوده که با اقدامات انجام شده، بخصوص افزایش ناوگان موتورلانس، زمان رسیدن آمبولانس به ۱۵ دقیقه و موتورلانس از لحظه دریافت تماس به ۹ دقیقه کاهش یافته است.

تمام ناوگان موتورلانس به دستگاه تله کاردیولوژی مجهز است و بیماران قلبی در محل تماس توسط متخصص قلب ویزیت شده و آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =