سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه فرایند آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مدت ۴۰ روز انجام شد که در بین نظام‌های سیاسی کم‌نظیر است، گفت: این دوره از انتخابات در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی و ۹۵ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایراسین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه در نشست خبری بین‌المللی در تالار قلم کتابخانه ملی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: حدود ۴۰ روز پیش رئیس جمهور کشورمان و همراهان در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، این اتفاق ضایعه‌ای دردناک بود که یادشان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی یک قانون مترقی است، گفت: در یکی از اصول قانون اساسی شرایط فقدان رئیس جمهور اشاره شده است، در عمل هم همین مسیر با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی شد.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: در همین مدت ما افتتاح دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی را در کشور داشتیم. این اقدامات نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی از یک استحکام قوی و از یک اقتدار قوی برخوردار و در جمهوری اسلامی آرا مردمی بسیار پر اهمیت است.

طحان نظیف بیان کرد: بعد از شهادت رئیس جمهور جلسات متعددی برای برگزاری انتخابات برگزار شد، لذا طبق قانون هیأت‌های اجرایی و نظارت جهت برگزاری انتخابات شکل گرفت و در نهایت امروز در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

وی تاکید کرد: لازم است بر این نکته تاکید کنم که تمام این فرآیندها در این دوره با توجه به شرایط طبق جدول زمان بندی و بدون هیچ نقصی در بازه کم و در مدت ۴۰ روز انجام شد که این در بین نظام‌های سیاسی کم نظیر است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی و در بیش از ۹۵ کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =