ایریسا

معاون فناوری اطلاعات ذوب‌آهن گفت: شرکت ایریسا همواره و به ویژه در مواقع حساس، پشتیبان کلیدی ذوب‌آهن اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات بوده است.

به گزارش ایراسین، اکبر گل‌بو، مدیرعامل شرکت ایریسا در جلسه تبادل نظر و بیان نیازهای بخش فناوری اطلاعات ذوب‌آهن با حضور مدیرعامل ایریسا، مدیر فناوری اطلاعات ذوب‌آهن، معاونین دو مجموعه و مدیران پروژه‌های فی‌مابین، با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت اظهار کرد: ایریسا امروز در سالگرد ۳۲ سالگی خود با بیش از ۸۰۰ نیرو و ۶ کسب وکار، سابقه اجرای ۱۵۰۰ پروژه در صنعت فولاد را داشته و بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان، ۹ محصول دانش‌بنیان را ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: ایریسا تنها شرکت فناوری اطلاعات در کشور است که جایزه جهانی MIKE (برترین سازمان‌های دانشی نوآور) را دریافت کرده و ۲ سال پیش نیز موفق به کسب جایزه ملی تحول دیجیتال شده است و اکنون نیز برای دریافت تندیس جایزه ملی تعالی سازمانی هدف‌گذاری کرده است. مدیرعامل شرکت ایریسا درخصوص چشم‌انداز و هدف‌گذاری این شرکت تصریح کرد: ایریسا بیش از ۳۰ سال پیش براساس مأموریت ارائه راهکارهای جامع فناوری اطلاعات به صنعت فولاد تأسیس شد و مأموریت اصلی ما در این شرکت، افزایش کارایی عملیاتی و خلق ارزش برای صنعت می‌باشد، همچنین کسب عنوان سکوی دیجیتال صنعت فولاد کشور را در چشم‌انداز خود داریم که بدین واسطه بتوانیم به صنعت فولاد بعنوان یک پلتفرم جامع، سرویس‌دهی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ایریسا اضافه کرد: ۳ شرکت زیرمجموعه شرکت ایریسا هستند که همچون ۶ کسب و کار ایریسا، بازویی برای ارائه خدمات بهتر هستند؛ شرکت مهندسی شاخص کنترل اسپادان با ۲۰ سال سابقه، مأموریت پشتیبانی سطح یک ایریسا و مرکز تماس را به عهده دارد، شرکت پشتیبان تصمیم “تاکبن” بازوی مهندسی صنایع ایریسا بوده و شرکت باسا بعنوان یک فین‌تک، خدمات مالی فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. گل‌بو با بیان اینکه محصولات متنوعی در کسب و کارهای مختلف ایریسا تولید شده است، عنوان کرد: سیستم‌های اطلاعاتی و اتوماسیون صنعتی، قدیمی‌ترین کسب و کارهای ما است که به اکثر شرکتهای فولادسازی ارائه خدمت می‌کنند. وی در ارتباط با حوزه تحول دیجیتال بیان کرد: طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۹ در قالب یک طرح بزرگ شروع شد، شرکت ایریسا در این کسب و کار در بلوغ‌سنجی دیجیتال، تدوین و ره‌نگاشت و راهبری اجرای پروژه به سازمان‌ها مشاوره می‌دهد. همچنین آکادمی تحول دیجیتال در راستای آگاهی‌رسانی و توانمندسازی رهبران و کارشناسان، دوره‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به تجمیع حوزه امنیت کسب و کارها در کسب و کار امنیت سایبری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع امنیت پس از حمله بزرگ به صنعت فولاد، این حوزه در کسب و کار امنیت سایبری تجمیع شد البته سایر کسب و کارها نیز امنیت فیزیکی و سایبری را در محصولات خود مدنظر دارند و آسیب‌شناسی، رفع آسیب‌ها و برنامه‌های پایش در بخش امنیت سایبری دنبال می‌شود. مدیرعامل ایریسا در ارتباط با خدمات کسب و کار امنیت سایبری عنوان کرد: در حوزه امنیت سایبری ۳ زیربخش حاکمیت و مدیریت امنیت، امنیت OT و امنیت IT دنبال می‌شود و طرح جامع امنیت اتوماسیون صنعتی و ارائه سبد پروژه برای کاهش ریسک‌های امنیتی فولاد ازجمله خدمات این بخش به شمار می‌رود. وی درخصوص توسعه اکوسیستم با بیان اینکه تنها راه‌حل ارائه خدمات بهتر به مشتریان، توسعه اکوسیستم ایریسا برای شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات است؛ در همین راستا اکنون بسیاری از صنایع ایریسا را بعنوان هاب ارائه سرویس‌های IT می‌دانند.

پس از این، مدیران پروژه‌های فی‌مابین ایریسا و ذوب‌آهن، گزارشی از مهم‌ترین پروژه‌ها ارائه کردند که این پروژه‌ها از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

در ادامه جلسه پدرام کیانی، معاون فناوری اطلاعات ذوب‌آهن با تاکید بر اهمیت همکاری ایریسا و ذوب‌آهن اظهار کرد: شرکت ایریسا همیشه در تنگناها از فناوری اطلاعات ذوب‌آهن حمایت کرده و در مهم‌ترین پروژه‌ها، به واسطه کمک‌های فنی و نبوغ نیروی انسانی این شرکت، مشکلات حل شده‌اند و امیدواریم این همکاری به دوران طلایی خود بازگردد.

وی افزود: ایریسا به عنوان برند اصلی پشتیبان صنعت فولاد مبارکه شناخته می‌شود و در ذوب‌آهن هم امکان تحقق این امر وجود دارد و اکنون برای حل مشکل سیستم‌هایی ازجمله سیستم فروش، پشتیبانی زیرساخت و سایر سیستم‌ها ضروری است شرکت ایریسا با سرعت و جدیت در جهت رفع نیازمندی‌های ذوب‌آهن اصفهان اقدام نماید.

گفتنی است، سایر مدیران بخش فناوری اطلاعات شرکت ذوب‌آهن و معاونین شرکت ایریسا نیز در این جلسه به بیان پیشنهاداتی برای بهبود مناسبات موجود و تسریع در روند پروژه‌های فی مابین پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =