• ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
  • کد خبر: 56460
  • readingTime: ۱ دقیقه
شیرخشک

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار پتانسیل تولید یک میلیون تن شیرخشک در کشور وجود دارد، در حالی‌که تولید کارخانجات سالانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن است.

به گزارش ایراسین، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار ظرفیت تولید شیرخشک کارخانجات حدود یک میلیون تن است، در حالی که تولید سالانه کارخانجات ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن است که در صورت افزایش تولید شیرخام به ۱۴.۷ میلیون تن، حداقل تولید به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.

سیاوش سلیمی با بیان اینکه سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در داخل مصرف می‌شود، افزود: با فراهم شدن شرایط صادرات به غیر از نیاز کشور، توان صادرات وجود دارد اما در شرایطی که بازار اقتصادی نیست، با مازاد تولید روبرو هستیم‌.

وی ادامه داد: هم اکنون کشور بلاروس، شیرخشک را در بازارهای منطقه زیر ۲ دلار عرضه می‌کند، از این رو صادرکنندگان ما هم ناچار به عرضه با این نرخ هستند که با احتساب خرید هر کیلو شیرخام با نرخ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرخشک زیر نرخ تمام شده به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی با بیان اینکه مشکلات رفع تعهد ارزی کماکان ادامه دارد، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر، مشکلات رفع تعهد ارزی کماکان ادامه دارد، در حالی که با رفع آن می‌توان صادرات به کشورهای همسایه را توسعه داد چراکه به سبب تولید حلال، آنها علاقه‌مند به دریافت هستند.

براساس گزارش ایسنا، وی گفت: بنابر آمار ۱۰۰ درصد شیرخشک پایه نوزاد از تولید داخل تأمین می‌شود، در خصوص سایز افزودنی‌ها هم، صنف شیرخشک نوزاد باید پاسخگو باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =