• ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
  • کد خبر: 56507
  • readingTime: ۱ دقیقه
دفاتر کاریابی

مطابق آمارهای وزارت کار تعداد به کار گماردگان از طریق کاریابی‌ها در شش ماه دوم ۱۴۰۰ ۲۹۴۳۰ و تعداد به کار گماردگان شدن در ۱۴۰۱ حدود ۴۳۹۹۰ و تعداد به کار گماردگان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۶۸۱۱ نفر بوده است.

به گزارش ایراسین، در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به بازار کار مشکل اشتغال کشور را دو چندان کرده است. از این رو جویندگان کار به ویژه جوانان برای یافتن شغل به روش‌های مختلفی اقدام می‌کنند.

در این میان دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که با ورود خود به بازار کار و شناسایی فرصت‌های شغلی می‌توانند تأثیر مناسبی در کاهش هزینه جستجوی شغل ایفا کنند. در قانون کار جمهوری اسلامی ایران نیز بر لزوم ایجاد مؤسسات کاریابی اشاره شده و وزارت کار به استناد ماده ۱۱۹ قانون کار مکلف به ایجاد مراکز خدمات اشتغال با هدف ثبت‌نام از جویندگان کار، کسب فرصت‌های شغلی و به‌کارگماری آنان شده است.

مطابق آمارهای وزارت کار تعداد به کار گماردگان در شش ماه دوم ۱۴۰۰ ۲۹۴۳۰ و تعداد به کار گماردگان شدن در ۱۴۰۱ حدود ۴۳۹۹۰ و تعداد به کار گماردگان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۶۸۱۱ نفر بوده است.

همچنین تعداد فرصت‌های شغلی در شش ماه دوم ۱۴۰۰ حدود ۲۱۳۶۹۰ نفر و در ۱۴۰۱ حدود ۲۵۲۵۴۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳۷۲۶۰ نفر بوده است. همچنین تعداد جویندگان کار در شش ماه دوم ۱۴۰۰ حدود ۹۱۷۵۶ نفر و در در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۵۰۳۲ نفر در در سال ۱۴۰۲ این رقم حدود ۳۲۹۱۹۰ نفر بوده است.

۳۶ هزار نفر در سال گذشته از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند

۳۶ هزار نفر در سال گذشته از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =