لامین یامال

این روزها نام لامین یامال بر سر زبان‌ها افتاده و حتی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن حاضر شده برای این بازیکن ۱۶ ساله بارسلونا ۲۵۰ میلیون یورو پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، لامین یامال با تنها ۱۶ سال سن در یورو ۲۰۲۴ هم با پیراهن تیم ملی اسپانیا درخشیده تا پدیده بارسلونا بیش از پیش مورد توجه باشگاه‌های بزرگ و پولدار دیگری قرار بگیرد.

پیشنهاد اول پاریسی‌ها

چندی پیش نشریه «آ اس» مدعی شد، پاری‌سن‌ژرمن مدتهاست که در آرزوی به چنگ آوردن لامین یامال نوجوان شگفتی‌ساز است اما بارسلونا به هیچ وجه با فروش او موافقت نخواهد کرد و این پیام را بارها صراحتاً به پاریسی‌ها اعلام کرد. گزارش‌های متناقضی منتشر شد مبنی بر اینکه پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورویی برای جذب این ستاره نوجوان ارائه کرده. این پیشنهاد بلافاصله از سوی بارسلونا رد شد و خود بازیکن نیز علاقه‌ای به خروج از این تیم نشان نداده است.

هسته اصلی بارسلونا

پس از آن نشریه «اسپورت» خبر داد، هانسی فلیک قصد دارد تیم خود را حول محور ۶ بازیکن بارسلونا بچیند، و برای بقیه بازیکنان فعلاً تصمیم نگرفته و باید صبر کند و ببیند چه پیشنهاداتی برای آنها ارائه خواهد شد. مارک آندره تراشتگن، گاوی، پدری، پائو کوبارسی، فرمین لوپس و لامین یامال هسته اصلی تیم بارسلونا را در ذهن فلیک شکل می‌دهند و این مربی به هیچ عنوان آنها را از دست نخواهد داد. خصوصاً ۵ نوجوانی که به عقیده فلیک، آینده‌سازان بارسلونا خواهند شد.

بمب آینده نقل‌وانتقالات فوتبال جهان کیست؟/ هزینه ۲۵۰ میلیون یورویی برای پسر ۱۶ ساله!

پیشنهاد قدیمی بایرن

«اسکای اسپورت» آلمان مدعی شد، بایرن مونیخ زمانی که لامین یامال تنها ۱۴ سال داشت به دنبال جذب او بود و سران سابق مونیخ، حسن صالیحمیدزیچ و مارکو نپه، مشتاق بودند او را هرطور که هست به آلیانتس آرنا بیاورند و این پتانسیل را در او می‌دیدند که روزی برنده توپ طلا شود، اما این وینگر دلیلی برای ترک بارسا ندید و دست رد به سینه باواریایی‌ها زد.

پیشنهاد پی‌اس‌جی وسوسه‌انگیز شد

اما در ادامه خبر رسید که بارسلونا از نظر مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و آنها در تابستان امسال پیش از آنکه به فکر خرید بازیکنی باشند، باید بازیکن بفروشند. اکثریت قریب به اتفاق تیم فعلی هانسی فلیک مجبور است که به پیشنهادات گوش بدهد و اگر پیشنهاد خوبی ارائه شود باشگاه را ترک کند، اما یکی از بازیکنانی که به هیچ وجه در این دسته قرار نمی‌گیرد، لامین یامال است. اعجوبه شگفتی‌ساز باشگاه تحت هیچ شرایطی هیچ کجا نخواهد رفت.

این بازیکن ۱۶ ساله در ۱۲ ماه گذشته به ستاره‌ای درخشان برای کاتالان‌ها تبدیل شده، تا جایی که نه تنها برای آنها بازیکنی ثابت است بلکه به طور منظم در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا قرار می‌گیرد و در یورو ۲۰۲۴ نیز تأثیرگذار است.

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا اوایل سال جاری تأیید کرد که پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورویی برای فروش لامین یامال را رد کرده. نام این باشگاه ذکر نشد اما بعداً مشخص شد که این باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بوده است. قهرمان فرانسه این نوجوان را به عنوان جایگزینی ایده‌آل برای کیلیان امباپه در نظر گرفته اما جذب او به هیچ عنوان آسان نخواهد بود.

نشریه «موندو دپورتیوو» خبر داد، بارسلونا متوجه شده که پی‌اس‌جی در هفته‌های آینده پیشنهادی ۲۵۰ میلیون یورویی ارائه خواهد کرد، اگرچه این پیشنهاد نیز رد خواهد شد. موضع باشگاه روشن است: او تحت هیچ شرایطی فروشی نیست.

یامال که فصل گذشته در ۳۷ بازی خود برای بارسلونا در لالیگا ۵ گل و ۸ پاس گل ثبت کرد، بند فسخ یک میلیارد یورویی در قراردادش با بارسلونا دارد و دو سال از قرارداد او با این باشگاه باقی مانده است.

بمب آینده نقل‌وانتقالات فوتبال جهان کیست؟/ هزینه ۲۵۰ میلیون یورویی برای پسر ۱۶ ساله!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =