مدرسه

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: چندین مسئله و چالش در حوزه آموزش از سوی این کمیسیون برای پیگیری به قوه قضائیه ارجاع شد.

به گزارش ایراسین، محمد مولوی بیان کرد: از جمله مواردی که در حوزه آموزش به قوه قضائیه ارجاع شد عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها، پرداخت نکردن به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان از سوی سازمان برنامه و بودجه، تأمین نکردن نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش (از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور) بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: این کمیسیون به عنوان کمیسیون برتر در چهارمین دوره جشنواره شهید مدرس در بین همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس انتخاب شد.

مولوی ادامه داد: قوانین مهم و حائز اهمیتی در دوره گذشته در کمیسیون آموزش مجلس مورد تصویب و پیگیری قرار گرفت که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به قانون نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، جهش تولید دانش‌بنیان و اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی از جمله قانون‌های مصوب این کمیسیون بودند.

بر اساس گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: بررسی علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه ۱۴۰۱ فرهنگیان، کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و ارائه راهکارهایی برای رفع آن از جمله اقداماتی بود که به عنوان یک کمیسیون نظارتی انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =