ولی بیک

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد گفت: وارد شدن به بازار بورس، مسئله‌ای است که موردتوجه سهام‌داران قرار دارد و در حال فراهم‌کردن زمینه آن و انجام اقدامات لازم هستیم تا بتوانیم به زودی شاهد معامله سهام آتیه‌فولاد در بازار سرمایه باشیم.

به گزارش ایراسین ،۱۲ تیرماه در تقویم کشور ما به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است. به همین مناسبت، مصاحبه‌ای با حامد ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد در خصوص اقدامات این هلدینگ برای تکریم بازنشستگان فولاد مبارکه انجام شده که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

آتیه‌فولاد چه جایگاهی در میان شرکت‌های وابسته به گروه فولاد مبارکه دارد؟

هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان، یکی از هلدینگ‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری وابسته به گروه فولاد مبارکه است که از سال ۱۳۸۶، باهدف تأمین معیشت و آتیۀ شاغلان و بازنشستگان فولاد مبارکه تشکیل شد تا به‌نوعی زمینه‌ساز امنیت روانی و آرامش خاطر آنان شود. این هلدینگ که از ابتدا تاکنون مسیر روبه‌رشدی را پیموده است، امروز با در اختیار داشتن گروه فولاد متیل که شامل ۲۲ مرکز خدماتی است و همچنین ۸ شرکت تولیدی، ۳ شرکت بازرگانی و ۲ شرکت مالی به ارزش‌آفرینی برای اقتصاد کشور و کسب سود برای سهام‌داران خود می‌پردازد.

چه تعداد شاغل و بازنشسته فولاد مبارکه، امروز سهام‌دار آتیه‌فولاد هستند؟

در مجموع بیش از ۲۲ هزار نفر از شاغلان و بازنشستگان گروه فولاد مبارکه سهامدار و عضو خانواده آتیه‌فولاد هستند و این شرکت را از این نظر به نمونه‌ای متفاوت در سطح کشور تبدیل کرده‌اند و در حقیقت، باید گفت که سنگ بنای فولاد مبارکه به دست عزیزانی که امروز به مقام بازنشستگی نائل شده‌اند گذاشته شده است و ازاین‌جهت، این همکاران ولی‌نعمت ما محسوب می‌شوند. بازنشستگان فولاد مبارکه، از یک بعد دیگر هم دارای اهمیت و احترام هستند و آن تجربه گرانبهایی است که طی سال‌های متمادی کار و فعالیت در این عرصه به دست آوردند و رویکرد ما در هلدینگ آتیه‌فولاد، استفاده مطلوب از ظرفیت مشاوره‌ای این صاحبان تجربه و پیشکسوتان این گنجینه است که بدون شک، در پیشبرد فعالیت‌ها و افزایش سودآوری بسیار مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود.

جایگاه بازنشستگان فولاد مبارکه را چگونه می‌بینید؟

بازنشستگان فولاد مبارکه، انسان‌هایی بسیار ارزشمند و محترم هستند. چراکه با زحمات و همت آن‌ها، این شرکت آجر به آجر و قطعه به قطعه ساخته شد و توسعه یافت و مسیر طولانی تبدیل‌شدن به یکی از پیشروترین صنایع کشور را پیمود. به همین دلیل، این افراد، در صنعت کشور جایگاهی والا دارند و خدماتشان همواره شایسته تکریم است. احترامی که فولاد مبارکه به بازنشستگانش می‌گذارد را هم باید در همین بستر بررسی کرد. معدود شرکتی را در سطح کشور می‌توان پیدا کرد که بازنشستگانش را در سود و فعالیت‌های خود شریک کند و این کاری است که فولاد مبارکه با حمایت از آتیه‌فولاد انجام داده است.

مأموریت و هدف آتیه‌فولاد چیست؟ آن را چطور تعریف می‌کنید؟

ما در نقشه استراتژی هلدینگ آتیه‌فولاد، ارزش‌آفرینی و خلق درآمد پایدار برای سهام‌داران از طریق سرمایه‌گذاری‌های سودآور را به‌عنوان مأموریت تعریف کرده‌ایم و می‌کوشیم تا با کمک همکاران خود در جای‌جای هلدینگ به اهدافمان دست یابیم. در حقیقت، شاغلان دیروز و امروز فولاد مبارکه، از ذی‌نفعان آتیه‌فولاد هستند و ما در تلاشیم تا بتوانیم گامی به‌سوی تأمین معیشتشان در دوران بازنشستگی برداریم.

به تازگی چه اقداماتی برای سودرسانی به سهام‌داران انجام شده است؟

در سال‌های اخیر، شمار شرکت‌های تولیدی هلدینگ آتیه‌فولاد افزایش‌یافته و طرح‌های توسعه‌ای متعددی نیز در برخی شرکت‌ها در حال اجرا یا در شرف بهره‌برداری است که با اتمام آن‌ها، سود خالص هلدینگ آتیه‌فولاد افزایش خواهد یافت تا ضمن حرکت در راستای تحقق چشم‌انداز بلندمدت شرکت، بتوانیم توزیع سود مناسبی نیز در میان سهام‌داران داشته باشیم و به پشتوانه‌ای واقعی برای آتیۀ آنان بدل شویم.

خرید شرکت‌های تنبوشه‌سازان آتیۀ جی و نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا و سپس ادغام آن‌ها در قالب شرکت نورد لولۀ کوثر صنعت اسپادانا، خرید شرکت پوشش لولۀ کیوان جاوید، تحصیل سهام هلدینگ فولاد متیل و سرمایه‌گذاری برای احداث شرکت صنایع آتیه لولۀ پارتاک از جمله اقداماتی است که با همین هدف اجرایی شد. همچنین طرح‌های توسعه خط نورد سرد ۱۲۵۰ و ۱۴۵۰ و خط اسیدشویی فولاد تاراز از طرح‌هایی است که با پیگیری‌های متعدد، امروز در آستانه تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد. البته به جز این طرح‌ها، برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دستور کار هلدینگ قرار دارد که با تکمیل طرح‌های جاری، وارد فرایند اجرا خواهد شد.

از برنامه‌های پیش‌روی آتیه‌فولاد برایمان بگویید.

همان‌طور که گفتم برنامه‌های مختلفی در هیئت‌مدیره و سطوح مختلف هلدینگ در حال بررسی و مطالعه است تا با تکمیل طرح‌های جاری، در دستور کار قرار گیرد. برای مثال وارد شدن به بازار بورس، مسئله‌ای است که موردتوجه سهام‌داران قرار دارد و در حال فراهم‌کردن زمینۀ آن و انجام اقدامات لازم هستیم تا بتوانیم به زودی شاهد معامله سهام آتیه‌فولاد در بازار سرمایه باشیم. مدیریت دارایی‌های غیر مولد هم اقدام دیگری است که در تلاشیم با اجرایی‌سازی آن، بتوانیم منابع موردنیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای را تأمین کنیم.

با انتقال مراکز خدماتی زیرمجموعه آتیه‌فولاد به هلدینگ فولاد متیل نیز امکان اصلاح ساختار آن‌ها فراهم شده است که این مسئله، خود به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و کسب سود بیشتر در این مراکز کمک شایانی خواهد کرد. به‌علاوه تکمیل زنجیره تولید لوله‌های فولادی با سرمایه‌گذاری در تولید لوله‌های درز جوش، افزایش ظرفیت خطوط تولید کوردوایر و طرح احداث مراکز خدماتی ویژه خودروسازی و لوازم‌خانگی در قالب احداث شهرک خدماتی مثال پارک از جمله طرح‌هایی است که به ترتیب در شرکت‌های نورد لولۀ کوثر، آتیه‌فولاد معدن پارسیان و هلدینگ فولاد متیل دنبال خواهد شد تا امکان کسب سود بیشتر را برای شرکت و سهام‌داران فراهم کند.

سخن پایانی؟

من هم از شما و مخاطبان گرامی متشکرم. با زحمات همکاران من در خانواده بزرگ هلدینگ آتیه‌فولاد نقش‌جهان، کسب سود خالص یک هزار و دویست میلیاردتومانی در سال مالی قبل میسر شد که این میزان، نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد. امیدواریم با ادامه همین روند، شرایط برای کسب سود بیشتر در سال آتی میسر شود و بتوانیم ضمن تکمیل طرح‌های توسعه‌ای، با توزیع سود مطلوب بین سهام‌داران، هم از بازنشستگان فولاد مبارکه تکریم کنیم و هم به شاغلان این شرکت نوید بدهیم که «این آتیه زرین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =