انیسه خزعلی

سند جهانی جنبش تعهد به خانواده با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

به گزارش ایراسین، انسیه خزعلی اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم با دو آسیب در این حوزه، یکی مسأله سیاست زدگی و دیگری تشریفاتی و ویترینی عمل کردن در بخش زنان، مواجه بودیم.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته اکنون با سربلندی، با وجود همه موانع، نقش‌های تشریفاتی زنان کم شد و به نقش‌های اثرگذار آنان افزودیم.

وی ادامه داد: رویکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری این بود که به قرارگاه برنامه‌ریزی برای زنان و خانواده تبدیل شد و دستگاه‌های اجرایی وظیفه اجرایی کردن برنامه‌های معاونت را بر عهده گرفتند.

خزعلی به رویکرد آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور شهید تاکید داشت که معاونت زنان، قرارگاه تصمیم سازی و دستگاه اجرایی قرارگاه تأمین نیاز زنان و خانواده و اجرایی مردم برنامه‌ها و سیاست‌ها باشند.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: رئیس جمهور دستور دادند تفاهم‌نامه هایی با دستگاه‌های اجرایی مختلف منعقد شود و این برنامه تنظیم و برای رئیس جمهور ارسال شد.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر اساس سند تحول دولت حرکت کرده است و در برنامه تحول نیز ۱۹ تکلیفت ولی گری و ۴۵ تکلیف همکاری با سایر دستگاه‌ها را دارد، گفت: اقدامات بلند این دوره در دولت‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

خزعلی با بیان اینکه یکی از کارهای این دوره احصای وضعیت بانوان در ادارات مختلف بوده است، گفت: مسأله مهد کودک و اینکه چقدر دستگاه‌ها برای اجرای آن همراهی کردند و یا اینکه نقل و انتقال بانوان شاغل احصا شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، وی با یادآوری اینکه تا پیش از این با ضعف ساختار حکمرانی در حوزه بانوان روبرو بودیم و برای نخستین بار در بخش قانون گذاری در ستاد ملی زن و خانواده این موضوع را به عنوان اولویت در نظر گرفتیم، اظهار داشت: آیت الله رئیسی نیز در شوراهای عالی، تصمیم گیری زنان و متخصصان را تأیید کردند.

وی گفت: ایجاد پست و ارتقای بانوان که سال ۹۲ لغو شده بود، در دولت سیزدهم احیا و هم‌تراز معاون وزیر قرار داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =