کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طبق قانون دستگاه‌های صادر کننده پروانه تأسیس و موافقت اصولی و عوامل نظارتی باید هر ۶ ماه یک بار از طرح‌های اجرا شده در اراضی واگذاری بازدید کنند و گزارش پیشرفت فیزیکی اجرای طرح و انحراف از طرح مصوب را ارائه کنند.

به گزارش ایراسین، رضا افلاطونی در دومین نشست ستاد مرکزی هیأت‌های واگذاری زمین افزود: اقدامات خوبی در این سازمان برای طرح جوانی جمعیت انجام شده و مشوق‌ها و تخفیف‌های خوبی برای فروش و اجاره بهای اراضی واگذاری برای این طرح در نظر گرفته شده است.

رضا افلاطونی افزود: طبق قانون دستگاه‌های صادر کننده پروانه تأسیس و موافقت اصولی و عوامل نظارتی باید هر ۶ ماه یک بار از طرح‌های اجرا شده در اراضی واگذاری بازدید کنند و گزارش پیشرفت فیزیکی اجرای طرح و انحراف از طرح مصوب را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: هماهنگی‌هایی با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صورت گرفته است تا از کارشناسان آن سازمان برای نظارت بر اجرای طرح‌ها استفاده شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: برای طرح‌های بالای پنج سال واگذاری و پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد فسخ صورت می‌گیرد.

افلاطونی با اشاره به کسب مقام برتر سازمان در ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها در چهار محور دولت کاربر محوری، شفافیت، یکپارچگی و مشارکت گفت: تمام فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه انجام می‌شود تا ارائه خدمات به مردم به بهترین شکل انجام شود.

سیدحسن ربانی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظارت بر طرح‌های اجرا شده در اراضی واگذاری لازم و ضروری است و موجب جلوگیری از تغییر کاربری اراضی می‌شود.

وی افزود: در انتخاب عوامل نظارتی دقت و توجه لازم صورت گیرد تا افراد شایسته و امین در این حوزه انتخاب شوند.

بر اساس گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظارت صحیح و اصولی بر اجرای طرح‌ها در اراضی واگذاری باعث کاهش پرونده‌های قضائی و اجتماعی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =