• ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
  • کد خبر: 56740
  • readingTime: ۱ دقیقه
تندباد و گردوخاک

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تداوم شرایط باد و گردوخاک از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه هفدهم تیرماه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایراسین، محمدرضا رفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان اصفهان اظهار کرد: تداوم شرایط باد و گردوخاک از فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه هفدهم تیرماه پیش‌بینی می‌شود که کاهش شعاع دید و افزایش آلایندگی هوا در مناطق شمال، شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و اصفهان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در بیشتر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار داشت: امروز گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک است که بیشینه دمای آن به ۴۳ درجه سلسیوس می‌رسد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان، بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کاشان، چوپانان، مهاباد، خمینی شهر، نطنز و آران و بیدگل دمای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: روند افزایشی دما تا پایان هفته در استان اصفهان ادامه دارد.

رفیعی در ادامه به تداوم گرادیان فشاری در نیمه شمالی و شرقی استان تا پایان هفته اشاره و خاطرنشان کرد: این شرایط سبب افزایش سرعت وزش باد و فعال شدن کانون‌های گردوخاک داخلی و کاهش دید می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا دربخش‌هایی از شرق، شمال و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در مناطق غربی استان نیز شرایط افزایش ابر و وزش باد لحظه‌ای وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =