کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو به زودی به پایان کارش در یورو خواهد رسید و از حالا همه برای این اتفاق ناراحت هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ موفق شد اسلوونی را با نتیجه ۳-۰ در ضربات پنالتی شکست دهد و راهی دور یک‌چهارم نهایی شود. اما آن شب، شب کریستیانو رونالدو بود. اسطوره پرتغالی هنوز در یورو ۲۰۲۴ پایش به گلزنی باز نشده و در دیدار با اسلوونی فرصتی عالی برایش پیش آمد تا از روی نقطه پنالتی گل بزند و عنوان مسن‌ترین گلزن تاریخ یورو را از آن خود کند اما در دقیقه ۱۰۵ پنالتی‌اش را دروازه‌بان اسلوونی، یان اوبلاک گرفت.

زمان برای ثانیه‌هایی ایستاد؛ هواداران پرتغالی مات و مبهوت ماندند و رونالدو ناباورانه صورتش را گرفت. وقت اضافه اول تمام شد و رونالدو دیگر نتوانست جلوی فوران احساساتش را بگیرد و چشمه اشک‌هایش جاری شد. چه صحنه‌های دراماتیکی خلق شد، ستاره‌های جوان‌تر تیم که رونالدو را الگوی خود قرار داده بودند و از کودکی با پرستش این فوق‌ستاره بزرگ شده بودند دور او جمع شدند و سعی کردند او را دلداری دهند. دوربین‌ها روی صورت مادر رونالدو زوم کردند که پا به پای پسرش اشک می‌ریخت.

لبهای کریستیانو دیگر به خنده باز نشد، وقت اضافه تمام شد و کار به ضربات پنالتی کشید. توپ را گرفت و خواست که خودش پنالتی اول را بزند. نفس‌ها در سینه حبس شده بود که رونالدو توپ را وارد دروازه کرد، به جای پریدن و خوشحالی دستانش را به حالت تشکر و عذرخواهی به سمت هواداران گرفت و با تشویق همه روبرو شد. دیگو کاستا هر سه شوت اسلوونیایی‌ها را مهار کرد و برونو فرناندش و برناردو سیلوا هم دو گل بعدی پرتغال را به ثمر رساندند. خیال رونالدو از صعود به یک‌چهارم راحت شد، شرمنده هواداران نشد و اینجا بود که شروع به خندیدن کرد.

بعد از پایان بازی خبرنگاران به سمت CR7 هجوم بردند و رونالدو حرف‌هایش را با این جمله شروع کرد: «اندوه در آغاز به شادی در پایان ختم می‌شود.» و ادامه داد: «فوتبال همین است. لحظه‌ها، لحظه‌های غیرقابل توضیح. یک شوت مستقیم تا رسیدن به پیروزی فاصله داشتیم. آن ضربه را خوب مدیریت نکردم. اوبلاک سیو خوبی انجام داد… باید پنالتی را ببینم، نمی‌دانم خوب شوت زدم یا بد، اما نشد… در طول سال حتی یک پنالتی را هم خراب نکردم و زمانی که بیشتر از همیشه به آن نیاز داشتم، اوبلاک آن را مهار کرد…»

کریستیانو رونالدو، همان اسطوره دوست‌داشتنی… / وقتی مادر پابه‌پای پسرش اشک ریخت

سرمربی پرتغال، روبرتو مارتینس در وصف کاپیتان تیمش گفت: «پس از آن دوران درخشانی که داشت و دستاوردهایی که در طول سال‌ها به دست آورد نیازی نداشت به اینکه تا این اندازه به این پیروزی اهمیت بدهد. پنالتی را از دست داد اما اولین نفری بود که برای زدن ضربه پنالتی رفت. می‌دانستم که او باید نفر اول باشد تا راه پیروز شدن را به ما نشان بدهد. واکنش او واقعاً فوق‌العاده بود، ما به او افتخار می‌کنیم. او الگوی ماست.»

رونالدو بیش از دو دهه است که یکی از زیباترین دوران فوتبالی را برای فوتبال‌دوستان رقم زده است. رقابت او با مسی به یکی از طلایی‌ترین رقابت‌های فوتبالی تاریخ تبدیل شده و هنوز پاسخ قاطعی برای این سوال که «رونالدو بهتر است یا مسی» پیدا نشده است. او سختکوشی را به هواداران یاد داد، استقامت و امید را به بازیکنان جوان یاد داد. حیف است که فوتبال از وجود چنین ستاره‌ای بی‌بهره باشد و تمام هواداران و حتی خیلی از منتقدان او به هیچ وجه نمی‌خواهند لحظه خداحافظی او از مستطیل سبز را ببینند. اما آنچه از آن می‌ترسیدیم رخ داد و اسطوره پرتغالی بعد از بازی با اسلوونی عنوان کرد که این آخرین حضورش در جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

متأسفانه کریستیانو رونالدو را دیگر در یوروهای بعدی نخواهیم دید. رونالدویی که با ۱۴ گل رکورددار گلزنی در تاریخ این رقابت‌هاست، که با ۶ حضور بیشترین تعداد تورنمنت‌های یورو را تجربه کرده، با ۲۸ بازی بیشترین بازی‌ها را در تاریخ یورو انجام داده، و حالا شانس این را دارد که در بازی یا بازی‌های بعدی با گلزنی در وقت معمول مسابقات به مسن‌ترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود. اگر پرتغال به قهرمانی در این تورنمت برسد، رونالدو بعد از ایکر کاسیاس دومین فوتبالیستی خواهد شد که در دو قهرمانی یورو کاپیتانی کشورش را بر عهده دارد.

اسطوره دوست داشتنی فوتبال روز جمعه در دیداری حساس با فرانسه روبرو خواهد شد و برای رسیدن به قهرمانی دیگری در یورو خواهد جنگید. بی شک رونالدو سزاوار آن است که با قهرمانی از تورنمنت خداحافظی کند.

کریستیانو رونالدو، همان اسطوره دوست‌داشتنی… / وقتی مادر پابه‌پای پسرش اشک ریخت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =