مجید رحیمی زاده

سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: طبق صحبتی که با فدراسیون هندبال داشتم قرار شده به عنوان سرمربی به کارم ادامه دهم و در صورت حضور مربی خارجی کمک باشم.

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، در رابطه با فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ لیگ برتر هندبال اظهار کرد: در این فصل هم مانند گذشته با توجه به نقل و انتقالات باشگاه‌ها، مشخص بود تیم‌ها برای چه رده‌ای از جدول بسته شدند. تیم‌های مس کرمان، شهید شاملی کازرون، طبس، سپاهان و خرم آباد بازیکنان خوبی جذب کردند و برای کسب مقام بیشتر روی این تیم‌ها حدس و گمان زده می‌شد. گیتی‌پسند هم در لیگ عملکرد خوبی داشت و به دلیل اینکه بازیکنان ملی‌پوش این تیم کم بودند کسی فکر نمی‌کرد سکو بیاورند، اما با انجام بازی‌های هوشمندانه موفق شدند مقام سوم را کسب کنند که حقشان هم بود.

پویایی لیگ برتر هندبال با لژیونر شدن ملی‌پوشان از بین می‌رود

وی ادامه داد: سطح لیگ برتر هندبال مانند سال‌های گذشته بود، همیشه چند بازیکن ملی‌پوش لژیونر می‌شوند و به کشورهای دیگر می‌روند که باعث می‌شود پویایی لیگ ایران از بین برود. همیشه گفتم لیگی پویا است که بازیکنان ملی پوش خود را حفظ کند، متأسفانه به دلیل کمبود اسپانسر در هندبال، بازیکنان برای درآمد بیشتر به لیگ‌های دیگر می‌روند که حق هم دارند. یک مشکل دیگر که با آن رو به رو هستیم عدم حمایت تیم‌ها از بازیکنان خودشان است، برای مثال خرم آباد تیم خوبی تشکیل داد، اما از پس مخارج برنیامدند و بازیکنان جدا شدند. این نکته راهم باید اشاره کنیم که با حفظ بازیکنان در لیگ برتر ایران تیم ملی بهتری هم خواهیم داشت زیرا هر موقع بازیکنان را بخواهیم در دسترس هستند.

سرمربی تیم ملی هندبال با بیان اینکه فدراسیون هندبال با سنت‌شکنی اردوهای تیم ملی را در زمانی برگزار کرد که مسابقه‌ای نداریم، تصریح کرد: هر کشوری که می‌خواهد نتیجه بگیرد و پیشرفت کند، برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۶ از الان آماده می‌شود که ما هم نباید از آن‌ها عقب بمانیم. با توجه به این موضوع و برای هماهنگی بهتر و بیشتر بازیکنان ملی پوش طی تصمیم مثبت فدراسیون اردوها زودتر از زمان مسابقات برگزار شده است.

به عنوان سرمربی تیم ملی ادامه می‌دهم/ پویایی لیگ به حضور بازیکنان ملی‌پوش هم بستگی دارد

تعداد کم بازی‌های دوستانه برای تیم ملی ایران مشکل‌ساز شده است

رحیمی‌زاده افزود: در حال حاضر در اردوهایی که داریم سعی می‌کنیم بازیکنان جوان و شایسته را دعوت کنیم تا در پست خود تست شوند و با توجه بر اینکه باید پوست اندازی در تیم ملی داشته باشیم، این بازیکنان جوان را به مرور زمان به تیم ملی اضافه کنیم. اگر در اردوهایی که داریم بازیکنی بتواند خود را ثابت کند برای دیگر اردوها هم دعوت می‌شود. تعداد کم بازی‌های دوستانه برای تیم ملی ایران در همه رده‌های سنی مشکل‌ساز شده است، به یاد دارم برای مسابقات بحرین به چندین کشور درخواست دادیم که قبول نکردند. بازیکنان باید از نظر تجربه بازی محک بخورند، بازیکنان باتجربه خوبی داریم، اما تجربه بازی در سطح بالای هندبال بسیار قابل اهمیت و متفاوت است. بازیکنی که در لحظات پرفشار، حساس و دقایق آخر نتواند به تیم کمک کند برای تیم ملی مناسب نیست و این موضوع برای کادر فنی هم صدق می‌کند.

وی در خصوص مدت زمان حضورش در تیم ملی هندبال به عنوان سرمربی، گفت: طبق صحبتی که با فدراسیون هندبال داشتم قرار شده به عنوان سرمربی به کارم ادامه دهم و در صورت حضور مربی خارجی کمک باشم. به نظر خودم اگر مربی خارجی بیاید که به سطح دانش مربیان داخلی کمک کند و سطح هندبال را ارتقا دهد، باعث افتخار است کنارش تجربه کسب کردن. مربیان ایرانی به دلیل هزینه‌های زیاد نمی‌توانند در کلاس‌های اروپا و آسیایی شرکت کنند که حضور مربی خارجی با سطح بالا این مشکل را هم حل می‌کند. با تمام احترامی که برای مربیان خارجی که در ایران کار کردند قائل هستم، اما باید بگویم در این سال‌ها مربی خارجی که در حد تیم ملی ایران باشد، نداشتیم.

سرمربی تیم ملی هندبال ادامه داد: خصوصیات اخلاقی مربی خارجی باید به مردم ما نزدیک باشد زیرا ملتی هستیم که مسائل عاطفی خیلی برایمان مهم است. از طرفی دیگر منابع مالی باید باشد و وزارت کمک تا از پس مخارج مربی خوب فدراسیون بر بیاید.

رحیمی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران چقدر مؤثر است و آیا نیازی به حضور بازیکن خارجی است یا خیر؟ اظهار کرد: حضور بازیکنان خارجی در لیگ مانند مربی خوب خارجی می‌تواند تأثیر گذار باشد همانطور که حضور مربیان خارجی تأثیر گذار است زیرا در کنار آن‌ها بازیکنان ایرانی بهتر تمرین می‌کنند، انگیزه می‌گیرند و سطح لیگ بالا می‌رود. در دهه هشتاد بازیکنان خارجی خوبی در هر تیمی حضور داشتند و به لیگ کمک می‌کردند، در آن زمان مشکلات مالی و تحریم مثل الان نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =