• ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
  • کد خبر: 56790
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم و ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی مصوب شد، سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت این دانشگاه اضافه می‌شود.

به گزارش ایراسین، رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در تالار ابن میثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد افزود: ریل گذاری که در دوره شهید جمهور برای دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد، در دوران‌های آینده تأثیر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در دوران شهید جمهور ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد و سیاست کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شهید رئیسی بنای یک تغییر جدی را در نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشت و دانشگاه فرهنگیان را به سمت یک دانشگاه تحولی و مرجع در این حوزه برد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیت کشور است، افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور تصویب شده است که سالانه ۲۵ درصد باید به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اضافه شود که اقدام چشمگیری است.

صحرایی با بیان اینکه معلم، معمار هویت آینده و سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است، اظهار کرد: معلم گوهر وجود ملت را کشف می‌کند و در مسیر ساختن کشور قرار می‌دهد، بنابراین نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خطاب به برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن و عترت با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی انسان‌ها در همه طول تاریخ است، گفت: التزام علمی و عملی به قرآن داشته باشید، هم قرآن را بفهمیم، هم در آن تدبر کنیم و هم به آنچه می‌آموزیم عمل کنیم. مشکل بشریت عمل نکردن به قرآن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که قرآن یک کتاب درس‌آموز فوق‌العاده با زبان تمثیل است، ادامه داد: قرآن ۱۰۸ قطعه داستانی دارد، ما معلمان باید از داستان و پیشینه پژوهی در آموزش‌های قرآنی بهره ببریم.

صحرایی با بیان اینکه راهی برای اعتلای جامعه خارج از مسیر قرآن و عترت وجود ندارد، گفت: امیدوارم شما دانشجویان بهترین‌ها را بیاموزید، به کار ببرید و به دانش آموزان‌تان آموزش دهید.

اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، ۱۴ تیرماه در تالار ابن میثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =