• ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
  • کد خبر: 56892
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریستیانو رونالدو

گریستیانو رونالدو در حالی با شکست مقابل فرانسه کارش را در یورو تمام کرد که این دوره هیچ گلی برای پرتغال به ثمر نرساند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کیلیان امباپه و کریستیانو رونالدو در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل هم قرار گرفتند؛ دیداری تماشایی بین ستاره جوان و اسطوره‌اش.

امباپه با پرستش رونالدو بزرگ شد، تصاویر CR۷ روی در و دیوار اتاقش بود و برایش باورکردنی نبود که روزی کنار او بایستد و عکس بگیرد چه برسد به اینکه در مقابلش بازی کند و تیم رونالدو را هم حذف کند. فرانسه در ضربات پنالتی پرتغال را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد و رونالدوی ناکام از گلزنی با جام ملت‌های اروپا برای همیشه خداحافظی کرد.
او بعد از بازی با اسلوونی عنوان کرده بود که این آخرین حضورش در یورو خواهد بود و امیدوار بود که با جام از این رقابت‌ها خداحافظی کند. حالا در بهت و حیرت و ناباوری کنار هم‌تیمی‌هایش ایستاد، تماشاگران را تشویق کرد، پپه را دلداری داد و به شادی امباپه نگاه کرد.

شاید اگر روبرتو مارتینس به جوانان تیم بیشتر اعتماد می‌کرد و بیش از اندازه تیم را وابسته به کریستیانو نمی‌کرد، پرتغال به نیمه‌نهایی می‌رسید. خصوصاً با بازی بهتری که نسبت به تیم محافظه‌کار دیدیه دشان داشت. اما مارتینس در تمام دقایق بازی‌ها رونالدو را در زمین نگه داشت، به جز ۲۵ دقیقه انتهایی بازی با گرجستان.

انگار نیمکت‌نشینی رونالدو او را می‌ترساند یا اینکه بدتر از آن، پیروزی به هر قیمتی را نمی‌خواست و فقط می‌خواست در صورتی پیروز میدان باشد که رونالدو نقش اصلی تیمش را ایفا کند.

کریستیانو رونالدو

رونالدو ۲۳ بار در این تورنمنت به سمت دروازه حریفان شوت زده اما هیچ گلی به ثمر نرساند. این اولین بار بود که او در تورنمنتی بزرگ پایش به گلزنی باز نشد. و شاید مارتینس هم به همین موضوع فکر کرده بود و باورش نمی‌شد ستاره تیمش نتواند در کل تورنمنت گل بزند. او تیم را حول محور رونالدو به گونه‌ای ساخته بود که نقاط قوت او را تقویت کند و نقاط ضعفش را بپوشاند. اقدامات او در مرحله گروهی جواب داد اما عدم تحرک رونالدو در خارج از مالکیت توپ فشار زیادی به خط میانی تیمش وارد کرد و موقعیت‌های زیادی از دست رفت.

فرناندو سانتوس، مربی سابق پرتغال در جام جهانی قطر رونالدو را در مراحل حذفی نیمکت نشین کرد و ای کاش مارتینس نیز همین کار را می‌کرد. پرتغال تیم بهتری بود و می‌توانست کار فرانسه را در ۹۰ دقیقه تمام کند اما مارتینس فقط می‌خواست به رونالدو فرصتی برای تاریخ‌سازی و شکوه بیشتر بدهد، به جای اینکه به پیروزی تیمش فکر کند.

اما رونالدو نیازی به اثبات چیزی ندارد. او دورانی فوق‌العاده باشکوه داشت و به افتخارات بی‌شماری رسید و نام خود را به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال تثبیت کرد. گلزنی در این تورنمنت یا حتی بالا بردن جام یورو برای دومین بار جایگاه رونالدو را تغییر نمی‌داد، چرا که جایگاه او الان هم دور از دسترس اکثر فوتبالیست‌هاست و تا سالهای سال کسی به گرد پای او نخواهد رسید.

البته که پرتغال به خاطر اینکه رونالدو ۱۲۰ دقیقه بازی کرده حذف نشده، بلکه به خاطر پنالتی خراب کردن ژوائو فلیکس حذف شده. سایر بازیکنان هم در طول بازی موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. اما شاید اگر مارتینس به فکر مرکزیت دادن به رونالدو نبود و به سایر ستاره‌هایش فرصت بازی می‌داد، الان تیمش باید برای مقابله با اسپانیا در نیمه‌نهایی آماده می‌شد.

کریستیانو رونالدو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =