حسن زاده

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در صنعت نفت برای ثروت آفرینی و ارزش افزوده مواد پتروشیمی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران در آئین اختتامیه هشتمین جایزه ملی مدیریت نوآوری و فناوری در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: باید کنفدراسیونی برای دانش بنیان‌ها تعبیه شود تا بتوانند تتوانمندی‌های خود را در صنایع مختلف عرضه کنند.

وی افزود: آماری در حوزه پتروشیمی‌های ایران از سوی دانشگاه صنعتی شریف تدوین شده که نشان می‌دهد دانش بنیان‌ها به چه میزان می‌توانند ارزش افزوده فرآوری‌های محصولات پتروشیمی را محقق سازند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با همه سرمایه‌گذاری‌ها در پارس جنوبی و دیگر استان‌های کشور ورود فناوری توانسته بین ۶ تا هشت برابر ارزش افزوده داشته باشد، گفت: این در حالی است که این میزان در دنیا به صورت میانگین تا ۱۲ برابر و در ژاپن حدود ۲۲ برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: ما در کشور انسان‌های شایسته‌ای داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد، می‌توان از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای ایجاد ارزش افزوده در صنایع استفاده کرد که در نهایت منجر به ثروت آفرینی برای کشور خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =