• ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 56947
  • readingTime: ۱ دقیقه
جلسه

آئین نامه تأسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی در چهارمین نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی تصویب شد.

به گزارش ایراسین، این آئین نامه، در پی تصویب ماده واحده‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته که بر اساس آن صدور مجوز فعالیت مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی، حرفه‌ای در حوزه طب سنتی به ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی واگذار شده است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی به پیگیری جدی شخص معاون علمی رئیس جمهور در تصویب و اجرای سند گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: تصویب این آئین‌نامه با تلاش پیگیری‌های شخص معاون علمی رئیس جمهور پیگیری شد و به نتیجه رسید.

بر اساس این خبر از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری محمدرضا شمس اردکانی تدوین آئین‌نامه تأسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی را ناظر به مطالبه جدی فعالان طب سنتی دانست و گفت: این مطالبه عمومی نسبت به طب سنتی چه در جامعه فعالان و متخصصان و چه در جامعه عمومی ما را بر آن داشت تا در مسیر تصویب این آئین‌نامه گام برداریم. طب سنتی یک مؤلفه فرهنگی، تاریخی و تمدنی ما است. از دیگر مؤلفه‌های اهمیت بخش طب سنتی، اقتصاد پیش روی آن است و این حوزه، یک بازار بزرگ در اختیار دارد.

چهارمین نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی با حضور روح الله دهقانی معاون علمی رئیس جمهور برگزار و در این آن اهداف و شکل اجرای آئین‌نامه تبیین شد. همچنین شرکت‌کنندگانی از وزارت بهداشت، وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند و در خصوص اعطای گواهی حکمت بنیان به مؤسسات حائز شرایط که بر اساس استانداردهای مربوطه مدون ستاد فعالیت می‌کنند بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =